تحقق بیش از 83 درصد درآمدهای مالیاتی دولت در هفت ماه

تحقق بیش از 83 درصد درآمدهای مالیاتی دولت در هفت ماه

تهران- گزارش بانک مرکزی از عملکرد بودجه در هفت ماه نخست امسال از تحقق بیش از 83 درصدی درآمدهای مالیاتی در مدت یاد شده حکایت دارد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، دولت تا پایان مهرماه امسال 512.4 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی کسب کرده که رقم مصوب آن برای این مدت 614.4 هزار میلیارد ریال بوده است.
بانک مرکزی در این گزارش آورده، دولت در بخش سایر درآمدها توانسته است 179 هزار میلیارد ریال در این مدت جذب کند، در حالی که رقم مصوب این درآمدها در هفت ماهه امسال 316.9هزار میلیارد ریال بوده است.
کل درآمدهای دولت برای پوشش هزینه های جاری خود در هفت ماهه امسال 691.5هزار میلیارد ریال بوده است.
نگاهی به پرداخت های هزینه ای دولت در این مدت نیز نشان می دهد دولت کمتر از هزینه های مصوب خود هزینه کرده است؛ در این مدت دولت 1097.3 هزار میلیارد ریال هزینه داشته در حالی که رقم مصوب هفت ماهه 1265 هزار میلیارد ریال بوده است.
بر این اساس تراز عملیاتی دولت در هفت ماهه امسال منفی 422.8 هزار میلیارد ریال بوده در حالی که پیش بینی دولت 333.7 هزار میلیارد ریال بوده است.
در بخش واگذاری دارایی های سرمایه ای نیز دولت تا پایان مهر ماه امسال 301.1 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده در حالی که برنامه دولت کسب 467.8 هزار میلیارد ریال در این مدت بوده است.
در این میان منابع حاصل از صادرات نفت و فرآورده های نفتی برای پوشش بودجه عمرانی کشور نیز نشان می دهد که در این مدت دولت در مجموع 299.3 هزار میلیارد ریال درآمد داشته در حالی که پیش بینی آن بر کسب 440.9 هزار میلیارد ریال بوده است.
سهم نفت خام از مجموع درآمد حاصل از صادرات نفت و فرآورده های نفتی در هفت ماهه امسال 215.9 هزار میلیارد ریال است اما دولت پیش بینی می کرد در این مدت 431.3 هزار میلیارد ریال درآمد نفتی داشته باشد.
پرداخت های عمرانی (تملک دارایی های سرمایه ای) در این مدت 125.8 هزار میلیارد ریال بوده در حالی که پیش بینی دولت پرداخت 340.2 هزار میلیارد ریال بوده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا