رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار تشریح کرد:

وضعیت افزایش سرمایۀ شرکت­­ ذوب آهن آصفهان

وضعیت افزایش سرمایۀ شرکت­­ ذوب آهن آصفهان

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار خاطرنشان کرد: در صورت ارسال مدارک و مستندات درخواستی سازمان و رفع ابهامات و نواقص مطرح شده بررسی نهایی مدارک و مستندات مربوطه از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار انجام و در صورت موافقت با انجام افزایش سرمایه درخواستی شرکت این موضوع از طریق سامانه کدال به اطلاع عموم خواهد رسید.


رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه­ای در مورد آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت ذوب آهن اصفهان (سهامی عام) توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، غلامرضا ابوترابی مطرح داشت: بر اساس ابلاغیه مورخ هفتم خرداد ماه 94 این سازمان و ضرورت افشای اطلاعات مربوط به تغییرات سرمایه در مقاطع مختلف از طریق سامانۀ کدال، شرکت ذوب آهن اصفهان در تاریخ سوم شهریور ماه 95 گزارش توجیهی مورد تایید هیئت‌مدیره مبنی بر لزوم انجام افزایش سرمایه و در تاریخ چهارم آبان 95 اظهار نظر بازرس قانونی نسبت به گزارش تهیه شده از سوی هیئت‌مدیره را بر روی سامانه کدال افشا کرد. همچنین بر اساس الزامات دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه، شرکت موظف بود که درخواست خود را حداکثر 20 روز پس از  تاریخ اخذ اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت‌مدیره مبنی بر لزوم انجام افزایش سرمایه به سازمان ارسال کند. بنابراین درخواست افزایش سرمایه شرکت ذوب آهن اصفهان (سهامی عام) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت (زمین) به مبلغ 181ر312ر25 میلیون ریال و معادل 322 درصد، در تاریخ  نهم آبان ماه 95 به این سازمان ارسال شد.

ابوترابی در ادامه افزود: پس از انجام بررسی‌های لازم، جلساتی به منظور تبادل نظرات سازمان و شرکت در خصوص پرونده افزایش سرمایه با حضور مسئولین و بازرس قانونی شرکت برگزار شد و در نهایت با توجه به مباحث و مذاکرات صورت گرفته، نامه اعلام نواقص در تاریخ 27 آّبان 95 به شرکت ارسال شد. شایان ذکر است به استناد دستورالعمل ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار و دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه، شرکت از زمان تاریخ ارسال نامه اعلام نواقص30 روز مهلت دارد تا نسبت به رفع موارد مطرح شده و ارائه مدارک تکمیلی اقدام کند.

وی افزود: با توجه این‌که تاکنون پاسخی از سوی شرکت در خصوص نامه اعلام نواقص سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه نشده و مهلت پاسخگویی به نامه یاد شده نیز پایان نیافته، در حال حاضر امکان اظهارنظر قطعی نسبت به افزایش سرمایه درخواستی شرکت یادشده میسر نیست.

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار  خاطرنشان کرد: در صورت ارسال مدارک و مستندات درخواستی سازمان و رفع ابهامات و نواقص مطرح شده بررسی نهایی مدارک و مستندات مربوطه از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار انجام و در صورت موافقت با انجام افزایش سرمایه درخواستی شرکت این موضوع از طریق سامانه کدال به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا