همکاری‌های ایران و روسیه در بخش نفت و انرژی افزایش می‌یابد

همکاری‌های ایران و روسیه در بخش نفت و انرژی افزایش می‌یابد

معاون وزیر انرژی روسیه گفت: ایران و روسیه برای افزایش سطح همکاری‌ها در بخش نفت و انرژی مصمم هستند.

 

کریل مولوتسوف، معاون وزیر انرژی روسیه، امروز (یکشنبه، ٢١ آذرماه) در مراسم آغاز به کار سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه که در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار شد به توافق اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک اشاره کرد و گفت: این موضوع می‌تواند بر افزایش سطح همکاری‌های نفتی ایران و روسیه اثرگذار باشد.
وی به فعالیت مشترک با ایران در بخش بالادستی نفت اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم پروژه‌های بالادستی نفت را با همکاری ایران پیش ببریم.
مولوتسوف از علاقه‌مندی روسیه برای فعالیت در بخش برق با مشارکت ایران خبر داد و تصریح کرد: روسیه تلاش می‌کند برق خود را به ٢ استان ایران برساند که این موضوع در کمیسیون مشترک بررسی خواهد شد.
معاون وزیر انرژی روسیه، از تلاش برای بهینه‌سازی و به روز رسانی پروژه‌های درحال اجرای ایران در بخش نفت و انرژی خبر داد و عنوان کرد: این موضوع نیز در کمیسیون مشترک اقتصادی به بحث و بررسی بیشتر گذاشته می‌شود.
کمیته‌های پنج گانه تخصصی سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، امروز وارد شورهای تخصصی شدند؛ این کمیته‌های تخصصی هر یک، اقدام‌های تعریف شده از پیش را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
کمیته بانکی، مالی و سرمایه گذاری به بحث و بررسی بیشتر اهداف تعیین شده می‌پردازد تا در پایان کمیسیون بتواند به امضای یک قرارداد همکاری متقابل دست یابد.
کمیته صنعت، معدن و تجارت مسائل صنعتی میان ٢ کشور را مورد بررسی کارشناسان قرار خواهد داد.
کمیته انرژی نیز به بررسی همکاری‌های نفت و گاز ایران و روسیه می‌پردازد و قرار است فردا (دوشنبه، ٢٢ آذرماه) ، نخستین کمیسیون مشترک انرژی برگزار شود.
کمیته حمل و نقل و ارتباطات به بررسی راه‌های همکاری در بخش حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات (آی سی تی) می‌پردازد.
کمیته سایر موضوع‌ها نیز زمینه‌های مورد علاقه را در همکاری میان ٢ کشور ایران و روسیه بررسی خواهند کرد.
هدف این کمیته‌ها کمک به تدوین سند نقشه راه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و روسیه است تا در پایان سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی به امضای طرفین برسد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا