مرادعلیزاده:

ذخیره جدید مس در کشور کشف نشده است

ذخیره جدید مس در کشور کشف نشده است

گروه معادن - احمد مرادعلیزاده گفت:شرکت مس از نظر سودآوری جزو 10 کشور اول بورس ایران است.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، احمد مرادعلیزاده در دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران اظهاراتی را مطرح کرد که اهم آن به شرح زیر است:

در حوزه مس هیچ ذخیره جدیدی به ذخایر کشور اضافه نشده است و به همین علت به شرکتهای بین المللی برای اکتشافات جدید با فناوریهای نو نیاز داریم.

بعد از برجام در حال ایجاد سه جوینت ونچر با شرکت های معتبر بین المللی ژاپنی، انگلیسی-کانادایی و گرجستان هستیم. در دهه قبل نیز با ریوتینتو همکاری اکتشافی و مطالعاتی داشتیم.

هیچ معدن مس در کلاس جهانی در ایران به تازگی کشف نشده است.

ایران شاید بهشت زمین شناسی باشد اما بهشت معدنکاری نیست. رونق معدنکاری با میل و رویا ممکن نیست باید کار عملی انجام داد. ضمن اینکه معدنکاری بدون اکتشاف ممکن نیست.

با دانشگاه بریتیش کلمبیا توافق شده تا با دانشگاه باهنر کرمان، تبریز و شرکت مس در زمینه علوم زمین شناسی و کانسارهای پنهان کار کند.

معدن مس کوچک و زیرزمینی چهل کوره در سیستان و بلوچستان امسال راه اندازی می شود با تولید سالانه 15 تا 17 هزار تن کنسانتره مس.

ظرفیت تولید 400 هزار تن را طی 30 سال آینده مستمرا تضمین می کنیم. امسال 270 هزار تن تولید مس محتوا خواهیم داشت.

الان 18700 نفر نیروی انسانی داریم. طی دو سه سال اخیر بهره وری نیروی انسانی را شدیدا افزایش دادیم و درباره استخدام نیروی جدید نیز به شدت سختگیری کردیم.

الان نیروی انسانی در شرکت مس زیاد است.

امسال 5 پروژه شرکت افتتاح می شود و در مجموع نیز 18 پروژه را در دست اجرا داریم.

امروز بزرگترین سد و مشکل بر سر راه توسعه شرکت مس کمبود آب است که باید در این حوزه سرمایه گذاری وسیع شود.

برقراری تعرفه و عوارض روی صادرات مواد معدنی توسط دولت بدون مشورت بخش خصوصی مشکل ساز خواهد بود و باید در این زمینه از بخش خصوصی مشورت گرفت.

پروژه انتقال آب خلیج فارس باید 110 میلیون مترمکعب تا سه سال آینده شیرین سازی کند.

فاز اول پروژه انتقال آب خلیج فارس به 1.5 میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز دارد. پروژه هم اکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در استانهای دچار بحران کمبود آب، بازار آب ایجاد شود
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا