امروز به ثبت رسید؛

تغییر مالکیت 488 میلیون برگه سهم و حق تقدم

تغییر مالکیت 488 میلیون برگه سهم و حق تقدم

در داد و ستدهای روز یکشنبه بورس تهران، بیش از 488 میلیون برگه سهم، حق تقدم و دارایی مالی دست به دست شد که ارزش این مبادلات بالغ بر یک هزار و 519 میلیارد ریال بود و در 44 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

 

در جریان معاملات روز یکشنبه، 21 آذرماه، فلزات اساسی، شیمیایی ها و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز یکشنبه بورس تهران، بیش از 488 میلیون برگه سهم، حق تقدم و دارایی مالی دست به دست شد که ارزش این مبادلات بالغ بر یک هزار و 519 میلیارد ریال بود و در 44 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

امروز حق تقدم سیمان شرق با معامله 54 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک مرابحه سایپا با معامله 169 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در روز یک شنبه شاخص کل با کاهش 324 واحدی به رقم 80 هزار و 925 واخد رسید. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 279 و 411 واحد افت کردند.

نمادهای ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی و معدنی چادرملو، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنعتی و معدنی گل گهر و ایران خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند و باعث افت این متغیر شدند.

این در حالی بود که نماد پالایش نفت اصفهان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شد.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای خاک چینی ایران، معدنی دماوند، کشت وصنعت پیاذر، گرانیت بهسرام، بیمه دانا، شهد و شیشه همدان بود.

در مقابل نمادهای سیمان صوفیان، درخشان تهران، شیمی داروئی داروپخش، توسعه شهری توس گستر، کارتن ایران، صنایع شیمیایی سینا و ماشین سازی نیرو محرکه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورس تهران در پایان معاملات امروز برای خرید سهام پیاذر، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام خاک چینی ایران، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام پتروشیمی شیراز و اوراق صکوک مرابحه سایپا بیشترین تقاضای خرید و طولانی ترین صف ها را تشکیل دادند.

اما گروهی دیگر از سرمایه گذاران تالار حافظ با ثبت سنگین ترین عرضه ها در نمادهای واحدهای صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، سهام سیمان قائن، اوراق صکوک مرابحه سایپا، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق صکوک ساخت توسعه ملی تلاش کردند از این نمادها خارج شوند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا