نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور موافقت کردند

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور موافقت کردند

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه با یک فوریت طرح قانونی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور موافقت کردند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار پارلمانی ایرنا، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در توضیح این طرح گفت: با توجه به انتشار فیش های حقوقی نامتعارف برخی از مدیران دستگاه های دولتی، بانک ها و شرکت های دولتی در رسانه ها و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و بروز واکنش های مختلف در جامعه و میان مردم، دلسوزان نظام و انقلاب و با عنایت به بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عیدفطر و رهنمودها و ارشادات معظم له به مسئولان نظام مبنی بر برخورد با افرادی که برخلاف قانون و مقررات و با سوء استفاده از اختیارات و خلاء های قانونی دریافت های غیرمتعارف و غیرقانونی داشته اند و استرداد دریافتی های مازاد، این طرح تهیه و ارایه شده است.
وی تصریح کرد: به همین منظور و در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و پاسخ به خواسته های بحق مبنی بر اجرای صحیح و کامل قانون و برخورد با افراد سودجو و فرصت طلب و همچنین گزارش واضح و شفاف مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات، کمیسیون اصل 90 قانون اساسی و سایر دستگاه های نظارتی و تاکید سران سه قوه، ‌طرح حاضر جهت تحقق اهداف مذکور با قید یک فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.
این طرح به امضای 54 نماینده رسیده است که درنهایت از مجموع 201 نمایده حاضر ،‌107 رای موافق، 31 رای مخالف، 10 رای ممتنع با این طرح موافقت کردند.
این طرح دارای 14 ماده است و براساس یکی از بندهای این طرح هرگونه پرداخت و دریافت حقوق و مزایا بیش از سقف مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است و پرداخت کننده و دریافت کننده مجازات و تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند.
سیام**9103**1446 **خبرنگار: حمید شهریاری ** انتشار
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا