شغل‌هایی که برای دانشجویان آگهی شده‌اند

شغل‌هایی که برای دانشجویان آگهی شده‌اند

اقتصاد > بازارکار - اقتصادنیوز نوشت:دانشجویانی که در پی یافتن شغلی برای کمک هزینه تحصیل خود هستند، در چه شغل‌ها و با چه مزایایی می‌توانند مشغول به کار شوند؟

یکی از دغدغه‌های دانشجویان در زمان تحصیل یافتن شغل مناسب، برای کمک هزینه تحصیل است.
 این در حالی است که یافتن شغل برای دانشجویان چندان دشوار به نظر نمی‌رسد، اما در بیشتر موارد این شغل‌ها با رشته تحصیلی دانشجویان مرتبط نبوده و درآمد کمتر از پایه وزارت کار برای این افراد در نظر گرفته شده است.

 مدیر یک موسسه آموزش زبان دخترانه گفت: برای منشی این موسسه ساعت کاری هشت و 30 دقیقه صبح تا ساعت دو و 30 دقیقه بعد از ظهر و حقوق 400 هزار تومان در نظر گرفته شده و از مزایای بیمه نیز برخوردار نیست، اما به دلیل ساعت کاری کم شغل مناسبی برای دانشجویان است.

 مسوول دفتر یک شرکت بازرگانی هم اقتصادنیوز عنوان کرد: کارمند حسابدار این شرکت برای سه روز کار در هفته، حقوق 300 هزار تومان دریافت می‌کند و در صورتی که ساعات اضافه کاری خود را نیز پرکند دریافتی وی به 600 هزار تومان افزایش می‌یابد، ساعت کاری این شرکت از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر است.

 مدیر یک داروخانه شبانه‌روزی نیز از به‌کارگماری دانشجویان برای شیفت عصر و شب داروخانه استقبال و اظهار کرد: ساعت کاری شیفت عصر از ساعت چهار بعد از ظهر تا 11 شب است و در صورت رضایت، سه ماه پس از شروع به فعالیت فرد از مزایای بیمه نیز برخوردار خواهد شد، این در حالی است که حقوق در نظر گرفته شده این داروخانه، حقوق پایه وزارت کار(معادل 712 هزار تومان) است. 

 مدیر یکی از شرکت‌های پخش مواد غذایی هم به اقتصادنیوز گفت: ساعت کاری ویزیتورهای حضوری این شرکت، از ساعت هشت صبح تا دو بعد از ظهر است و حقوق یک میلیون تومان برای این افراد در نظر گرفته شده است، ولی از مزایایی همچون بیمه برخوردار نیستند.

 همچنین مدیر یکی دیگر از شرکت‌های پخش مواد غذایی به اقتصادنیوز گفت: ساعت کاری ویزیتورهای حضوری این شرکت به خود افراد بستگی دارد و از دانشجویان در این شغل دعوت می‌شود. اما حقوق ثابت این شرکت از 600 هزار تومان شروع شده و در صورتی که فرد 12 میلیون تومان در ماه فروش داشته باشد 800 هزار تومان دریافت می‌کند و اگر فرد فروش بیشتر از 12 میلیون تومان در ماه داشته باشد پورسانت به وی تعلق می‌گیرد و سه ماه پس از استخدام تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا