بخش فولاد چین زیر تیغ بازرسی های خارجی

بخش فولاد چین زیر تیغ بازرسی های خارجی

گروه صنایع معدنی >فولاد - در شرایطی که چین گفته است ظرفیت تولید فولاد خود را کاهش خواهد داد ، بررسی های آماری نشان می دهد که شمار زیادی از کشورها با بدبینی به چین ، همچنان بر روی واردات فولاد چین تعرفه های سنگین وضع کرده و بازرسی های گسترده ای انجام داده اند.

به گزارش ماین نیوز، بیشترین اختلافات در این زمینه بین آمریکا و اروپا و شماری از کشورهای غربی با چین است مبنی بر اینکه واردات بی رویه فولاد ارزان چین باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه های اروپا و آمریکا و بیکاری فزاینده در این کشورها شده است.

در همین حال چین قول داده است که در خلال سه تا پنج سال آینده 150 میلیون تن از تولید فولاد خود بکاهد و البته با بسته شدن شماری از کارخانه های فولاد در این کشور نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نیروی کار تعدیل خواهند شد.

امروز وزارت بازرگانی چین در تارنمای خود اعلام کرد که در سال 2016 میلادی 16 کشور و منطقه در سراسر جهان 41 مورد بازرسی و تدابیر ضد دامپینگ علیه فولاد وارداتی چین اعمال کرده اند که در مقایسه با یک سال قبل نزدیک به 24 درصد رشد نشان می دهد.

این وزارتخانه تصریح کرده که در جریان این بازرسی ها دستکم خساراتی به ارزش شش میلیارد و 800 میلیون دلار به بخش های تولید فولاد در کشور وارد آمده است.
وزارت بازرگانی چین افزوده که کشورها و مناطق که اعضای سازمان تجارت جهانی هستند می توانند چنین بازرسی هایی را صورت دهند اما باید به مقررات به طور دقیق عمل کرده و منافع شرکت های چینی را نیز در نظر داشته باشند.

شن دایانگ سخنگوی وزارت بازرگانی چین در مصاحبه ای تصریح کرد که بیشتر این کشورها و مناطق سیاست های حمایت گرانه تجاری اجرا می کنند در صورتی که آنها باید بجای افزودن بر فشارها بر بخش های تولیدی فولاد در چین به دنبال اصلاحات ساختار صنایع فولادی خود باشند.

وی تاکید کرد که هدف قرار دادن چین و افزودن بر فشارها تنها بر یک کشور هیچ مشکلی را حل نمی کند و بهتر است بجای در نظر گرفتن تعرفه های سنگین و اعمال بازرسی ها ، با یکدیگر همکاری شود.

آمارهای تارنمای یی سی چین نشان می دهد که این کشور در سال جاری میلادی که رو به اتمام است 45 میلیون تن از تولید فولاد خود کاسته و میزان صادراتش با تنها نیم درصد رشد در مقایسه با سال گذشته میلادی به 92 میلیون و 630 هزار تن رسیده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا