در نخستین روز هفته؛

سهامداران از فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی ها استقبال کردند

سهامداران از فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی ها استقبال کردند

در معاملات اولین روز هفته گروه فلزات اساسی،خودرو و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

در معاملات روز شنبه سهامداران بیش از 576 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش یک هزار و 252 میلیارد ریال در 54 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در این روز سرمایه گذاری سایپا با معامله 39 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و ایران خودرو با معامله 58 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در بازار امروز شاخص کل پس از صعودهای پرقدرت هفته گذشته اندکی عقب نشست. شاخص کل بورس با افتی 91 واحدی به عدد 81 هزار و 250 واحد رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 97 و 6 واحد نزولی شدند.

نمادهای فولاد مبارکه، سرمایه گذاری معادن و فلزات، فولاد خوزستان و چادرملو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت بیشتر این متغیر شدند. در مقابل نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت تبریز با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث شدند این متغیر افت کمتری را تجربه کند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای قند مرودشت، پیاذر، تراکتورسازی ایران، قند هکمتان، قند نقش جهان، بیمه دانا و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس بود.

اما در سوی دیگر بازار نمادهای سیمان ایلام، کارتن ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، باما، فرآوری مواد معدنی، سیمان صوفیان و لوله و ماشین سازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در روز شنبه سرمایه گذاران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام پیاذر، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام تراکتورسازی ایران، اوراق صکوک مرابحه سایپا و سهام معدنی دماوند بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

در سوی دیگر بازار اما سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک مرابحه سایپا، سهام سیمان قائن، اوراق مشارکت سینا، اوراق صکوک مرابحه سایپا، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا