حاشیه های نشست اصناف و جهانگیری

حاشیه های نشست اصناف و جهانگیری

تهران- ایرنا- هفتمین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران که صبح امروز (شنبه) با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران ساعت هشت و 30 دقیقه امروز با حضور نمایندگان اتاق های استانی، در سالن شماره یک نمایشگاه بین المللی تهران آغاز بکار کرد؛ در این مراسم علاوه بر اسحاق جهانگیری، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، سیدمحمود نوابی رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی و علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران حضور داشتند.
در این اجلاس، ابتدا پنج نفر به عنوان نمایندگان اصناف شامل «نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران»، «دبیر اتاق اصناف ایران» و «مشاور رئیس اتاق اصناف ایران» و دو نفر از رئیسان اتاق های استانی سخنرانی کردند.
برخی از حاضران در این جلسه، با اعتراض نسبت به انتخاب این نمایندگان معتقد بودند که آنها نتوانستند همه مشکلات اصناف را در حضور معاون اول رئیس جمهوری مطرح کنند.
این امر سبب شد تا تعدادی از حاضران، مباحث خود را خارج از نوبت با جهانگیری در میان بگذارند و به این ترتیب نظم جلسه رعایت نشد؛ برخی همان ابتدای جلسه نزد جهانگیری رفتند؛ برخی در میان سخنرانی ها مسایل خود را مطرح می کردند و برخی نیز مباحث خود را در قالب طومار و برگه های بزرگ در دست گرفته بودند.
گسترش فروشگاه های زنجیره ای، دخالت دفاتری مانند ادارات پست، پیشخوان دولت و ثبت احوال در فعالیت های برخی صنف ها، گسترش فروشگاه های زنجیره ای و مساله دستفروش ها از جمله این مباحث بود.
زمانی که یکی از نمایندگان در مورد مشکلات اصناف صحبت می کرد، یکی از حاضران با صدای بلند گفت: «در مورد فروشگاه های زنجیره ای که وزیر مجوز می دهد هم صحبت کنید».
کسی درباره این موضوع صحبتی نکرد تا اینکه علی فاضلی رئیس اتاق اصناف در سخنرانی خود به این مساله پرداخت و گفت:«اصناف مخالف گسترش فروشگاه های زنجیره ای نیستند؛ فقط معتقدند فروشگاه زنجیره ای باید در شهرهایی تاسیس شود که ظرفیت گسترش این فروشگاه ها وجود دارد، و نه شهرهای کوچک» که این واکنش رئیس اتاق اصناف با تشویق نمایندگان اتاق اصناف همراه شد.
البته وزیر صنعت آب پاکی را روی دست اصناف ریخت و گفت: «فقط پنج درصد توزیع کشور توسط فروشگاه های زنجیره ای انجام می شود در حالی که این رقم در کشورهای صنعتی بیش از ٧٠ درصد است»
نعمت زاده به گسترش عرضه های دیجیتالی اشاره کرد و افزود: باید به خواست جامعه توجه کنیم و خودمان را با این شرایط انطباق دهیم. جهانگیری نیز موضوع فروشگاه های زنجیره ای را مساله ای داخلی عنوان کرد و خود اصناف باید درباره آن به جمع بندی برسند.
معاون اول رئیس جمهوری در ارتباط با این سخنان رئیس اتاق اصناف که «در 17 ماه گذشته حتی یک ریال بابت بازرسی ها به اصناف پرداخت نشده است»، گفت: «در سیستم دولتی پیگیری جواب نمی دهد، باید پیگیری کرد»؛ وی منظور از پیگیری را «جدیت بیشتر تا حصول نتیجه» اعلام کرد.
از دیگر حواشی این برنامه، خاموش بودن میکروفن در ابتدای سخنان وزیر صنعت بود که با تعویض آن مشکل برطرف شد؛ وزیر در مورد خراب بودن میکروفن به مزاح گفت: «این حتما ساخت ایران نبوده است».
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا