مهدی کرباسیان خبر داد؛

اکتشاف 400 میلیون تن سنگ آهن و 350 میلیون تن زغال سنگ در دولت یازدهم

اکتشاف 400 میلیون تن سنگ آهن و 350 میلیون تن زغال سنگ در دولت یازدهم

کرباسیان از سر گیری اجرای هفت طرح فولادی را که در گذشته به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود را از دستاوردهای دولت یازدهم دانست.

 

به گفته مهدی کرباسیان، بخش معدن و صنایع معدنی ایران حدود 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد که از این رقم 30 میلیارد دلار مربوط به بخش فولاد و زنجیره تولید آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مهدی کرباسیان در دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران گفت: اجرای فعالیت اکتشافی در دولت یازدهم دستاوردهای مقدماتی به همراه داشته که 400 میلیون تن سنگ آهن، حدود 350 میلیون تن زغال سنگ و نزدیک به 50 تن طلا بخشی از نتایج آن است.

وی به برنامه افزایش تولید 55 میلیون تنی فولاد خام در افق 1404 اشاره کرد و گفت: طرح جامع فولاد ایران دو سال گذشته تصویب و نقشه راه در این بخش تعیین شده است.

کرباسیان از سرگیری اجرای هفت طرح فولادی را که در گذشته به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم دانست و بیان کرد: اکنون فولاد سپید دشت،چهارمحال و بختیاری، در بخش آهن اسفنجی فعال شده است و انتظار می رود در سال 2017 بقیه واحدهای مربوطه فعال شوند. فولاد سپیددشت، شادگان (خوزستان)، میانه (آذربایجان شرقی)، بافت (کرمان)، سبزوار(خراسان رضوی)، نی ریز( فارس) و قائنات ( خراسان جنوبی)  هفت طرح فولاد استانی هستند.

وی در جمع خبرنگاران گفت: نتایج مقدماتی برنامه توسعه اکتشافات معدنی که 250 هزار کیلومتر از مساحت کشور را بالغ می شود، با کشف 400 میلیون تن سنگ آهن، 350 میلیون تن زغال سنگ، نزدیک به 50 تن طلا و مقادیری مس همراه بوده است.

وی مشارکت 67 شرکت خارجی از قاره های آسیا و اروپا را به عنوان یک رویکرد مهم دانست و گفت: بسترهای سرمایه گذاری در بخش معدن وصنایع معدنی ایران در این اجلاس معرفی و از این طریق با شرکت های توانمند خارجی ارتباط برقرار می شود.

رییس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: ماه گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در سفر به ژاپن قرارداد 10 میلیارد یورویی امضا کرده بود که در این سفر سرعت بخشیدن به همکاری ها مورد تاکید قرار گرفت .

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا