معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

شرکت های اروپایی و آسیایی راه های سرمایه گذاری در بخش معدن ایران را بررسی می کنند

شرکت های اروپایی و آسیایی راه های سرمایه گذاری در بخش معدن ایران را بررسی می کنند

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 60 شرکت خارجی از اروپا و آسیا در تهران راه های سرمایه گذاری در بخش معدن وصنایع معدنی ایران را بررسی می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مهدی کرباسیان» روز شنبه در دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: اجرای فعالیت اکتشافی در دولت یازدهم دستاوردهای مقدمانی به همراه داشته که 400 میلیون تن سنگ آهن، حدود 350 میلیون تن زغالسنگ و نزدیک به 50 تن طلا بخشی از نتایج آن است.
وی ضمن یادآوری برنامه دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تنی در بخش فولاد خام در افق 1404 گفت: طرح جامع فولاد ایران دو سال گذشته تصویب و نقشه راه در این بخش تعیین شد.
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اضافه کرد: سرمایه گذاران خارجی نباید به ایران به عنوان بازار 80 میلیونی توجه کنند، بلکه بازار منطقه جمعیت 400 میلیونی را در خود جای داده و بهترین عرصه برای فعالیت دراین بخش است.
کرباسیان اجرای هفت طرح فولادی را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم دانست که در گذشته به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود و افزود: اکنون فولاد سپید دشت (چهارمحال و بختیاری ) در بخش آهن اسفنجی فعال شده است و انتظار می رود در سال 2017 بقیه واحدهای مربوطه فعال شوند.
فولاد سپیددشت، شادگان( خوزستان)، میانه ( آذربایجان شرقی )، بافت ( کرمان) ، سبزوار( خراسان رضوی)، نی ریز( فارس) و قائنات ( خراسان جنوبی ) هفت طرح فولاد استانی هستند.
ادامه دارد ....
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا