معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

فروش ذرت در بورس کالا ؛ پرداخت مابه التفاوت در دولت

فروش ذرت در بورس کالا ؛ پرداخت مابه التفاوت در دولت

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده است در صورتی که شرکت های خصوصی ذرت را در بورس کالا خریداری نکنند و کشاورزان ذرت خود را به شرکت پشتیبانی امور دام به فروش برسانند، وزارتخانه باید در کمتر از 10 روز مابه‌التفاوت را به ذرت کاران پرداخت کند.

 

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر کشاورزان ذرت خود را در بورس کالا به فروش برسانند مابه‌التفاوت قیمت را دولت پرداخت خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از ایلنا، عبدالمهدی بخشنده در رابطه با وضعیت پرداخت مطالبات کشاورزان بیان داشت: بخش قابل توجهی از مطالبات چای‌کاران توسط دولت پرداخت شده است؛ بخش عمده این مطالبات از طرف کارخانجات است که پرداخت نشده و امیدواریم این کار با سرعت بیشتری انجام شود.

 

وی گفت: بزرگترین بدهی دولت به گندمکاران که چهارهزار و 700 میلیارد تومان بود پرداخت شد. این مطالبات در استان‌های گرمسیر و نیمه گرمسیر به موقع پرداخت شد اما در استان های سردسیر با تاخیر دوماهه مواجه شد چرا که دولت در سال جاری با محدودیت منابع مالی مواجه است؛ اما بزرگترین پروژه تامین مالی در بخش کشاورزی در دو دهه گذشته مطالبات گندم‌کاران بوده که پرداخت شده است.

 

بخشنده تاکید کرد: در حال حاضر نیز برداشت ذرت آغاز شده است که منابع آن تامین است. اگر کشاورزان ذرت خود را در بورس کالا به فروش برسانند مابه‌التفاوت قیمت توسط دولت پرداخت می‌شود. همچنین وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده است در صورتی که شرکت های خصوصی ذرت را در بورس کالا خریداری نکنند و کشاورزان ذرت خود را به شرکت پشتیبانی امور دام به فروش برسانند، وزارتخانه باید در کمتر از 10 روز مابه‌التفاوت را به ذرت کاران پرداخت کند.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا