قيمت دلار در سال ٩٦ به كدام سو مى رود ؟

قيمت دلار در سال ٩٦ به كدام سو مى رود ؟

در صورت پيروزى آقاى روحانى يا يك دولت ميانه رو در انتخابات رياست جمهورى سال آينده و اجراى سياست يكسان سازى نرخ ارز كه به نظر مى رسد به دليل حساسيتهاى بالاى آن اجراى آن توسط بانك مركزى قبل از انتخابات ٩٦ بعيد به نظر مى رسد ، نحوه اجراى اين سياست نيز مى تواند مسير تازه اى را براى قيمت دلار ترسيم كند .


شايد بتوان گفت اهميت قيمت دلار در اقتصاد ايران همانند اهميت نرخ بهره پايه در اقتصادهاى توسعه يافته است . متغيرى كليدي كه تغييرات آن مى تواند بسيارى از متغيرهاى اقتصادى همانند تورم، تورم انتظارى، صادرات ، واردات و تغييرات قيمت برخى ديگر از متغيرها همانند قيمت سكه ، مسكن و ارزش سهام شركت ها را تحت تاثير قرار مى دهد و از اين جهت پيش بينى جهت حركت آن در اقتصاد ايران از اهميت بالايي برخوردار است .
همانطور كه در كانال تكنيكالى شناسايي شده توسط موسسه بامداد ملاحظه كرده ايد قيمت دلار از ابتداى دولت آقاى روحانى در يك كانال صعودى قرار گرفته و در اين سه سال و نيم سه بار افزايش قيمت و سه بار كاهش داشته است اما هر كاهش قيمت كمتر از ميزان بار قبل بوده است و همين امر سبب شده است كه قيمت دلار از قيمت نزديك به ٢٨٥٠ تومان دراين سه سال و نيم به قيمت ٣٩٠٠ تومان رسيده است . همانطور كه از تحليل كانال صعودى قيمت دلار مشخص است دلار تا انتهاى سال مى تواند تا عدد نزديك ٤٠٠٠ تومان افزايش يايد اما سوال اساسي آن است كه پس از رسيدن به سقف كانال در طى ماههاى آينده و در سال ٩٦ چه مسيري را دنبال مى كند ؟
براى پاسخ به اين سوال بايد به عواملى كه مى تواند بر روى قيمت دلار در طى ماههاى آينده اثر بگذارد اشاره كرد ، عواملى همانند :

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا