تکمیلی /در جمع اعضای شورای بین الملل صنایع سوئد؛

نهاوندیان: ثبات و آرامش حاکم بر اقتصاد ایران زمینه گسترش تعاملات اقتصادی را مهیا کرده است

نهاوندیان: ثبات و آرامش حاکم بر اقتصاد ایران زمینه گسترش تعاملات اقتصادی را مهیا کرده است

استکهلم - محمد نهاوندیان رییس دفتر ریاست جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در جمع اعضای شورای بین الملل صنایع سوئد در استکهلم تصریح کرد که ثبات و آرامش حاکم بر اقتصاد کلان ایران زمینه گسترش تعاملات اقتصادی و سرمایه گذاری را مهیا کرده است.

دکتر نهاوندیان در این دیدار با تشریح حوزه های متنوع اقتصادی ایران برای اعضاء شورای بین الملل صنایع سوئد، اقتصاد ایران را دارای شرایط ویژه و مغتنم توصیف کرد و گفت: در شرایط کنونی شرکت ها و صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی دنیا با سهولت هرچه تمام تر و بسیار بهتر از گذشته می توانند با ایران مشارکت و همکاری داشته باشند.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی کشور فعال تر از گذشته شده است، گفت: در برنامه ریزی هایی که برای اقتصاد ایران به عمل آمده، بیشترین نقش و جایگاه به بخش خصوصی اختصاص یافته و از رهگذر ثبات و آرامش اقتصادی که وضعیتی پایدار را برای فعالیت های مشترک و سرمایه گذاری فراهم می کند، شرکت های سوئدی می توانند همکاری های گسترده ای را با بخش خصوصی ایران تعریف کرده و با یکدیگر تعامل کنند.
در این نشست همچنین اعضای شورای صنایع سوئد سوالات خود را در خصوص شرایط و توسعه همکاری های اقتصادی با ایران و سرمایه گذاری در صنایع گوناگون با دکتر نهاوندیان مطرح کردند و زمینه های توسعه همکاری های اقتصادی میان دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
شورای بین الملل صنایع سوئد بزرگترین سازمان اقتصادی این کشور متشکل از شرکت ها، بانک ها ونهادهای مالی است که نیمی از صادرات سوئد را در اختیار دارند.
این شورا متشکل از صندوق ضمانت صادرات سوئد و شرکت های بزرگی نظیر الکترولوکس، اریکسون، ولوو، اسکانیا، بانک سب و تترا پاک و چندین شرکت و موسسه اقتصادی برجسته سوئدی است.
«محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، شامگاه پنجشنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد اقتصادی سوئد، وارد استکهلم شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا