واعظی:

ساخت ماهواره ملی در آستانه انعقاد قرارداد است

ساخت ماهواره ملی در آستانه انعقاد قرارداد است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش پهنای باند داخلی به 4هزار گیگابیت در ثانیه تا 45 روز آینده خبر داد و گفت: امیدواریم به‌زودی به مرحله انعقاد قرارداد برای ساخت ماهواره ملی برسیم.

از یاسوج، محمود واعظی شب گذشته در حاشیه نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پهنای باند داخلی در ابتدای دولت یازدهم 620 گیگابیت در ثانیه بود که هم اکنون به 2400 رسیده و تا 45 روز آینده به 4هزار گیگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه روند توسعه افزایش پهنای باند داخلی در دولت تدبیر و امید ادامه دارد، عنوان کرد: اجرای کامل دولت الکترونیک بدون توسعه پهنای باند امکان پذیر نیست.

واعظی با اشاره به اینکه ساخت ماهواره ملی با کمک یکی از شرکت‌های سازنده خارجی در دستور کار است، ابراز کرد: در این زمینه با چند شرکت مشاوره‌ای برای تدوین مشخصات فنی مورد نیاز ساخت ماهواره ملی وارد مذاکره شدیم و امیدواریم زودتر به نهایی شدن جهت انعقاد قرارداد برسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بعد از توافق هسته‌ای و برجام رویکردها تغییر کرده و به‌طور حتم در این زمینه توفیقاتی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا