معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت:

10 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط به چرخه اقتصادی بازگشته است

10 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط به چرخه اقتصادی بازگشته است

بیرجند - معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در اجرای طرح رونق اقتصادی و تولید 10 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط به چرخه اقتصادی کشور بازگشته است.

محمدرضا فیاض روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بیرجند افزود: از ابتدای سال بعد از تاکید مقام معظم رهبری در مورد شعار سال « اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل » و توجه ویژه به بنگاه های کوچک و متوسط، دولت تمهیدات ویژه ای را برای رسیدگی به این موضوع فراهم کرد.
وی گفت: از جمله ماموریتی که به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت محول شد بازگشت هفت هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و متوسط و ورود آن به خط تولید بود.
وی ادامه داد: این موضوع به عنوان خط رونق تولید در سرتاسر کشور شکل گرفت و اکنون به مرز 10 هزار واحد رسیده است.
فیاض یادآور شد: در خراسان جنوبی تاکنون حدود 300 واحد تولیدی کوچک و متوسط موفق شدند از امکانات و کمک های دولت بهره مند شوند.
وی بیان کرد: تاکنون استقبال واحدهای تولیدی از طرح رونق اقتصادی خوب بوده، امید است در حوزه راه اندازی و به کارگیری واحدهای صنعتی هم توفیقاتی حاصل شود.
وی با تاکید بر نظارت ویژه به هزینه کردن تسهیلات،عنوان کرد: این پول وقتی وارد عرصه تولید شود باید اطمینان حاصل کنیم که خرج تولید شده و محصول تولیدی وارد بازار شود.
معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مرحله نظارت بر توزیع و استفاده از تسهیلات آغاز شده است، تیم های مختلفی به هر کدام از واحدهایی که از این مزایا استفاده کرده اند مراجعه می کنند تا در جریان روند خرج کرد تسهیلات و رفع مشکل واحد تولیدی قرار بگیرند.
فیاض گفت: به ندرت واحدهایی هستند که نتوانستند به درستی از این تسهیلات استفاده کنند امید است با افت بسیار کم این طرح، تا پایان سال بیش از 10 هزار واحد صنعتی وارد چرخه تولید شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر سه طرح مهم ملی در خراسان جنوبی مد نظر است که امید هست یکی پس از دیگری وارد خط تولید شود.
وی از راه اندازی خط تولید سیمان باقران درمیان تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: همچنین طرح فولاد قاینات بهار سال 96 و طرح بزرگ زغال کک طبس نیز پیش بینی می شود قبل از پایان تابستان سال 96 به بهره برداری برسد.
وی عنوان کرد: ظرف 8 تا 9 ماه آینده سه طرح بزرگ ملی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد که 20 هزار میلیارد ریال برای این طرح ها در نظر گرفته شده است.
معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با توجه به بازار موجود طرح توسعه ای که برای کویر تایر بیرجند پیش بینی شده قابل توجیه است.
فیاض بیان کرد: اکنون که خودروسازان مطرح کشور از لاستیک کویر تایر بیرجند استفاده می کنند در بازار داخلی برای تایر هنوز ظرفیت خالی وجود دارد و علاوه بر کویر تایر خط تولید دو طرح دیگر هم به زودی راه اندازی خواهد شد .
وی ابراز امیداوری کرد که با توسعه چند خط تولید، نیاز بازار داخلی به تایر کاملا تامین شود و با توجه به کیفیتی که تولید داخلی دارد به صادرات هم پرداخته خواهد شد، گرچه هم اکنون صادرات انجام می شود اما جذابیت بازار داخلی بیشتر است.
وی تاکید کرد: طرح توسعه کویرتایر بیرجند دارای توجیه اقتصادی است ما نیز در وزارتخانه از هرگونه پشتیبانی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا