حدود چهار میلیون تن فولاد در دو سال اخیر وارد کشور شده است

حدود چهار میلیون تن فولاد در دو سال اخیر وارد کشور شده است

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود اینکه با مازاد محصولات فولادی روبه رو هستیم اما در دو سال اخیر حدود چهار میلیون تن فولاد وارد کشور شده که بخشی از آن را اسلب تشکیل می دهد.

 

حجت اله میرزایی روز چهارشنبه در نشست با مدیران و مسئولان شرکت فولاد اکسین خوزستان که درمحل این شرکت در اهواز برگزار شد اظهارکرد: درشرایط کنونی درسال بین 3.5 تا 4 میلیون تن فولاد صادرات داریم و معادل همین میزان را وارد می کنیم و این امر بار مالی سنگینی را برای کشور به دنبال دارد.
وی افزود: خوزستان ظرفیت های بزرگی در زمینه صنایع دریایی و نفتی دارد و شرکت فولاد اکسین می تواند به عنوان مکمل این شرکت های بزرگ این زنجیره ارزشی را تکمیل کند.
وی ادامه داد: اکنون کشورهای چین و هند تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در کشور ما به عنوان شریک اقتصادی در بخش فولاد دارند که همین امر می توان فضای رقابت را بین بنگاه های اقتصادی بیشتر کند.
معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: هدف اصلی بنگاه های اقتصادی کسب سود و پایداری در بازار و حضور فعال در زنجیره ارزش است.
وی گفت:مقاوم کردن اقتصاد درمنطقه نیازمند وجود بنگاه هایی است که قدرت رقابت پذیری ملی و بین المللی را داشته باشند و این رقابت پذیری تا اندازه زیادی علاوه بر سرمایه انسانی و تکنولوژی، به مقیاس بنگاه، مکان یابی مناسب و روابط مناسب با مشتریان بستگی دارد.
وی بیان کرد: بنگاه های اقتصادی در زمینه دستیابی به ظرفیت مناسب اقتصادی آسیب پذیر بوده و در شرایط کنونی کمتر بنگاه فولادی می تواند با ظرفیت کمتر از دو میلیون تن رقابت پذیر باشد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه تردیدهای زیادی برای توجیه پذیری بنگاه های جدید فولادی در ایران وجود دارد اما درشرکت اکسین این امر با هر منطقی قابل دفاع بوده و به صورت جدی باید توسعه بنگاه و ایجاد خط تولید اسلب در دستور کار قرار گیرد.
میرزایی گفت: شرکت فولاد اکسین به دلیل ویژگی خاص محصولی که دارد می تواند از ظرفیت اسمی خود برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده استفاده کرده و بر توانمندی های خود بیفزاید.
وی افزود: شرکت فولاداکسین به یک نماد و تجلی آشکاری از تولید ملی در کشور تبدیل شده و سختکوشی، برنامه ریزی و پیگیری جدی این شرکت و استفاده از نیروهای متخصص زمینه یک جهش را در تولید ملی در این کارخانه به نمایش گذاشته است.
به گزارش ایرنا در حاشیه این نشست در آیینی مجوز فعالیت مرکز جوارکارگاهی فنی و حرفه ای از سوی اداره فنی و حرفه ای خوزستان به شرکت فولاد اکسین اعطا شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا