مذاکره برای تولید ۴ مدل سواری بی ام و در ایران

مذاکره برای تولید ۴ مدل سواری بی ام و در ایران

مدیر فروش شرکت پرشیا خودرو از مذاکره با شرکت خودروسازی بی ام و برای تولید ۴ مدل سواری در ایران خبر داد و گفت: در صورت نهایی شدن مذاکرات، آلمانی ها در ایران سرمایه گذاری خواهند کرد.

 

پیام صالحی مدیر فروش و بازاریابی پرشیاخودرو (نماینده بی ام و در ایران) در یک نشست خبری در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص طرح وزارت صنعت برای الزام واردکنندگان خودرو به تولید محصول در کشور اظهار داشت: در این زمینه در حال مذاکره با شرکت بی ام و مادر هستیم تا تولید 4 مدل خودرو را در ایران داشته باشیم.
وی تصریح کرد: مطالعات اولیه و همچنین مطالعات فنی و اقتصادی را به شرکت بی ام و ارایه کرده ایم و منتظر نظر نهایی آنها هستیم.
وی ادامه داد: در صورت نهایی شدن مذاکرات، شرکت بی ام و در ایران سرمایه گذاری خواهد کرد و احتمالا خط تولید در شیراز ایجاد خواهد شد.
صالحی با بیان اینکه در صورت نهایی شدن مذاکرات، ایجاد خط تولید و اتاق رنگ حدود شش ماه تا یک سال زمان نیاز دارد، گفت: در مذاکرات صورت گرفته موضوع صادرات نیز مدنظر قرار داشته است.
وی افزود: بی ام و با دیگر کشورهای منطقه نیز مذاکراتی را داشته است ولی ما شانسی برای آنها نمی بینیم.
وی در عین حال در خصوص الزام ایجاد شده از سوی وزارت صنعت گفت: تولید برخی خودروها ممکن است توجیه اقتصادی نداشته باشد و به همین دلیل امیدواریم الزام وزارت صنعت مشمول خودروهایی که خریدار بیشتری دارند، شود.
مدیر فروش پرشیاخودرو در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در مورد تأثیر افزایش 5 درصدی عوارض واردات خودرو در لایحه بودجه 96 نیز گفت: تصویب و عملی شدن این موضوع باعث افزایش حدود 2 درصدی قیمت خودروهای ما خواهد شد.
صالحی در ادامه با اشاره به مصوبه وزارت صنعت برای اعلام نمایندگی‌های شرکت‌های مادر خودروساز خارجی در ایران نیز گفت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب ترامپ این مسئله را به تعویق انداخته است، زیرا همه امیدوار بودند که دریافت مجوز جدید نمایندگی از شرکت‌های مادر طی 3 تا 6 ماه انجام شود، اما حالا این مسئله با تأخیر روبه‌رو شده است.
وی ادامه داد: ممکن است مهلت تعیین‌ شده از سوی وزارت صنعت در این زمینه تمدید شود.
وی همچنین در مورد وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی، گفت: خودروهایی که به صورت متفرقه و خارج از نمایندگی به مشتریان عرضه می‌شوند، از خدمات مناسبی برخوردار نیستند.
به گفته وی، قیمت خودروهای عرضه‌ شده از طریق نمایندگی، یک تا 5 درصد بالاتر از خودروهای متفرقه است، اما گارانتی با مدت زمان بیشتر و خدمات پس از فروش بهتری به مشتریان عرضه می‌شود.
جورج کایشوری، مدیر ارشد خدمات پس از فروش پرشیا خودرو نیز در این نشست خبری با بیان اینکه برای رسیدن به حد استانداردهای جهانی خدمات پس از فروش بی‌ام‌و در ایران باید موضوع آموزش و ارتباط درون‌سازمانی و همچنین تقویت مهارت‌های فنی و زبان مورد توجه قرار گیرد، گفت: سطح زبان سازمان باید افزایش یابد، زیرا مطالب آموزشی زیادی وجود دارد که می‌توانیم از آن استفاده کنیم تا به سطح بالاتری از خدمات برسیم.
به گفته وی، در ارائه خدمات به مشتریان، موضوع عیب‌یابی تخصصی خودرو و همچنین تعمیر و تحویل خودرو بر اساس اطلاعات، مد نظر است و در کنار این مسئله به موضوع کیفیت قطعات و آموزش و تجربه تخصصی نیز توجه می‌شود.
وی ادامه داد: ایران پتانسیل بالایی در بازار خودرو دارد و به همین دلیل بازار مهمی برای بی‌ام‌و به حساب می‌آید.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا