علی‌میرزایی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

رکوردشکنی تولید ماهانه ورق خودرو چهارمحال بختیاری در آبان ۹۵

رکوردشکنی تولید ماهانه ورق خودرو چهارمحال بختیاری در آبان ۹۵

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر تولید شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری درباره تامین ورق موردنیاز شرکت‌های خودروسازی گفت: ما به دنبال آن هستیم تا میزان مصرف گالوانیزه از 20 درصد فعلی به 70 یا 80 درصد برسد و بطورکلی سهم، کیفیت و رضایت مشتری نیز افزایش یابد.

فردین علی‌میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: شرکت ما تنها تولیدکننده ورق گالوانیزه مصرفی خاص خودرو در ایران و خاورمیانه است و تجهیزات ما خاص تولید ورق خودرویی است. بر همین اساس تمرکز ما بیشتر روی تولید ورق‌های خودرو است اما با توجه به آنکه میزان تقاضا در بازار پوشش دهنده میزان تولید ما در حوزه ورق گالوانیزه نیست در نتیجه تولید صنعتی را در کنار این دنبال می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته 30 درصد تولید شرکت مربوط به تولیدات خودرویی شامل گریدهای مختلف بود. همچنین گرید برای محصول‌های جدید خودرویی مانند گرید‌های «دی پی» و «وی اچ» را در دستورکار داشته و در حال تست با فولاد مبارکه هستیم که یک یا دو تست قبول شده است.

علی‌میرزایی افزود: بطورکلی رویکرد ما به سمت تولید ورق رویی خودرو است که در این رابطه نیز با چند شرکت خارجی برای طرح توسعه افزایش تنوع محصولات شرکت و همچنین پاسخگویی به نیاز تولید پژوهای جدیدی که سال‌های بعدی در ایران عملی می‌شود، صحبت کرده‌ایم که تا 2 ماه آینده این کار شروع می‌شود. همچنین ما به دنبال آن هستیم تا ورق‌های موردنیاز تولید پژوهای جدید که در سال 2018 شروع می‌شود را تامین کنیم. خوشبختانه 80 درصد ورقی که در بدنه خودرو‌های جدید استفاده میشود، ورق گالوانیزه است و این موضوع قابل مشاهده است که ما به عنوان تنها تولیدکننده پاسخگوی نیاز مشتریان بوده و از خروج ارز و واردات ورق گالوانیزه جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه نیاز فعلی بازار ظرفیت را پر نمی‌کند در کنار این موضوع تولیدات برای مصارف صنعتی را در دست داریم که بطور عمده در گریدهای ایکس 51 و 52 خلاصه می‌شود. البته این محصولات نیز گریدهای متفاوتی دارند اما نزدیک به 80 تا 90 درصد تولیدات در گرید‌های یادشده ‌است که برای واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی فرستاده میشود. به عنوان مثال برفاب یکی از مشتریان ما است.

به گفته مدیر تولید شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری، ظرفیت اسمی این کارخانه 400 هزار تن در سال است که به میزان 50 درصد به ظرفیت تولید دست یافته ایم. البته توانایی تولید 400 هزار تن از لحاظ سخت‌افزاری، دانش‌ و پرسنل وجود دارد اما اینکه چرا تا به الان به ظرفیت اسمی دست نیافته‌ایم به دلیل نوپا بودن کارخانه و بازار است. به عنوان مثال سال گذشته شاهد دامپینگ چین در بازار بودیم که کل صنعت فولاد ایران را تحت تاثیر قرار داد.

علی میرزایی اظهار کرد: در صورت برطرف شدن موانع به راحتی می‌توان به ظرفیت اسمی یادشده دست یافت. بطوریکه در آبان ماه توانستیم رکورد تولید بالای 25 هزار تن را ثبت کنیم. همچنین رکورد روزانه در 6 آبان با تولید بیش از 1500 تن در 24 ساعت را به ثبت رساندیم که رقم بسیار بالایی است و در مقایسه با دیگر واحدهای کشور رکود آنها روزانه کمتر از نصف این عدد است.

به گفته وی، در حال حاضر محصولات عمده‌ای که تولید بالایی دارند، خانواده پژو و سمند است و این شرکت ورق‌های داخلی آنها را تامین می‌کند اما قسمت رویی را از خارج موارد می‌کنند اما ورق‌های بدون پوشش رویی نیز عمدتا از داخل کشور و از سوی شرکت مادر یعنی فولاد مبارکه تامین می‌شود.

علی میرزایی تصریح کرد: ما با تشکیل جلسات مداوم با خودروسازان و همچنین با حضور فولاد مبارکه تلاش می‌کنیم محصولات خودرویی فعلی را به سمتی ببریم که از میزان مصرف گالوانیزه از 20 درصد فعلی به 70 یا 80 درصد برسد و بطورکلی سهم، کیفیت و رضایت مشتری نیز افزایش یابد.

وی درباره طرح توسعه گفت: اجرای طرح توسعه قطعی است زیرا نمی‌خواهیم بازار را از دست دهیم به همین دلیل انتخاب شرکت موردنظر از میان 2 یا 3 شرکت معتبر اروپایی در دستورکار است و بدن شک این قرارداد با یکی از آنها ظرف یک تا 2 ماه آینده نهایی خواهد شد.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا