معاون وزیر تعاون اعلام کرد:

تعاونی‌های دانش بنیان معاف از پرداخت مالیات

تعاونی‌های دانش بنیان معاف از پرداخت مالیات

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 70 درصد سهمیه اشتغال کشور در برنامه ششم توسعه را، اشتغال فارغ التحصیلان عنوان کرد و از معافیت مالیاتی تعاونی‌های دانش بنیان در صورت تاسیس خبر داد.

سیدحمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 450 تعاونی دانش بنیان در سطح کشور مشغول فعالیت هستند و دولت و وزارت تعاون نگاه ویژه‌ای به تاسیس و تقویت شرکت‌های دانش بنیان دارد.

وی بیش از 50 درصد تعاونی‌های به ثبت رسیده در گرایش دانش بنیان را متعلق به استان تهران دانست و از معافیت مالیاتی تعاونی‌های دانش بنیان به عنوان یکی از مزیت‌های پیش بینی شده در این نوع تعاونی‌ها یاد کرد.

کلانتری با اشاره به بودجه 5500 میلیارد ریالی بخش تعاون ابراز امیدواری کرد: این بودجه در جهت توسعه آموزش و تحقیق، تقویت و توانمندسازی شرکت‌های تعاونی و افزایش سرمایه در گردش آنها اختصاص پیدا کند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه یکی از عوامل موثر در عدم ارتقای بخش تعاون را نامشخص بودن جایگاه این بخش از اقتصاد دانست و افزود: فرهنگ تعاون باید در جامعه مورد پذیرش قرار گیرد و به معنای واقعی نهادینه شود.

او به علل کاهش سهم پیش بینی شده تعاون در برنامه ششم اشاره و اظهار کرد: دستیابی به سهم 25 درصدی نیازمند تامین امکانات و زیرساخت‌های لازم است که در حال حاضر امکان تحقق این هدف ممکن نیست لذا پیشنهاد کردیم که سهم بخش تعاون در برنامه ششم به 15 درصد برسد.

به گفته معاون امور تعاون وزیر تعاون، سیاست‌های کلی اصل 44 دارای تمهیدات مناسب برای جهش بخش تعاون است و چنانچه تمام مفاد سیاست‌های کلی اصل 44 در بحث توسعه بخش تعاون، اجرایی شود پویایی و رشد و تعالی بخش تعاون را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا