مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خبرداد:

پرداخت 64 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی بنگاه های راکد کشور

پرداخت 64 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی بنگاه های راکد کشور

زاهدان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: امسال 64 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی هشت هزار و 997 بنگاه راکد و زیر ظرفیت کشور که در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده بودند، پرداخت شده است.

به 'درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت' بهین یاب گفته می شود. این سامانه الکترونیکی برای مکانیزه کردن فرآیندهای خدماتی وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده است و تمام جواز تاسیس های مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق این بهین یاب مدیریت و صادر می شود.
علی یزدانی روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا کنون با 9 هزار و 258 بنگاه راکد کشور قرارداد بسته شده و به هشت هزار و 997 بنگاه تسهیلات پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی تکلیفی که برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده، راه اندازی هفت هزار و 500 بنگاه تولیدی راکد و زیر ظرفیت در کشور است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: این بنگاه های تولیدی راکد و زیر ظرفیت شامل بنگاه های صنعتی و کشاورزی می شوند.
وی گفت: افزایش صادرات و ارتقای رقابت پذیری بنگاه های کوچک و متوسط برعهده این وزارتخانه گذاشته شده است.
یزدانی اظهار داشت: مهمترین مساله در رقابت پذیری، توجه به تشکیل کنسرسیوم های صادرات است که بیش از 60 درصد کار در استان های کشور انجام شده است.
وی افرود: 100 هزار نفر باید در این زمینه آموزش های لازم را فرا گیرند که در 6 ماهه گذشته 40 درصد این کار محقق شده است.
یزدانی با اشاره به راه اندازی طرح های ملی در زمینه صادرات افزود: 36 طرح ملی در کشور در نظر گرفته شده که بخشی از این طرح ها افتتاح شده و بخش دیگر آنها نیز تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز گفت: 400 بنگاه راکد و زیر ظرفیت این استان در سایت بهین یاب نام نویسی کردند که تا کنون 90 بنگاه برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.
نادر میرشکار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع 90 بنگاه که با آنها قرارداد بسته شده به 83 بنگاه تسهیلات با اعتباری افزون بر 700 میلیارد ریال پرداخت شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا