افزایش 5 درصدی عوارض در بودجه 96 هزینه واردات خودرو را افزایش می‌دهد

افزایش 5 درصدی عوارض در بودجه 96 هزینه واردات خودرو را افزایش می‌دهد

مدیرعامل شرکت نگین‌ خودرو، واردکننده محصولات رنو فرانسه به ایران گفت: افزایش 5 درصدی عوارض واردات خودرو که در لایحه بودجه 96 پیش‌بینی شده، هزینه مؤثر واردات خودرو را افزایش خواهد داد.

 

جمشید حسینی در یک نشست خبری اظهار داشت: پیش‌بینی افزایش 5 درصدی عوارض واردات خودرو در لایحه بودجه 96 مغایر با سیاست‌های کلان دولت در جهت کاهش تعرفه و عوارض واردات خودرو است.
وی توضیح داد: طبق قانون، تعرفه واردات خودرو باید سالانه 5 درصد کاهش می‌یافت، اما در حال حاضر شاهد افزایش 5 درصدی عوارض واردات خودرو هستیم که این مسئله، بهای تمام‌شده خودروهای وارداتی را افزایش می‌دهد.
وی تصریح کرد: واردات خودرو بسته به حجم موتور آن مشمول هزینه‌های مختلف از جمله حقوق و عوارض گمرکی،‌ هزینه اسقاط، هزینه شماره‌گذاری و مالیات می‌شود که بهای تمام شده واردات را افزایش می‌دهد.
حسینی در ادامه با اشاره به پیش‌بینی انجام شده برای رونمایی از رنو کلئوس تا پایان سال جاری در تهران، گفت: پس از رونمایی، ثبت‌نام برای فروش این خودرو انجام خواهد شد و اوایل سال آینده تحویل به مشتریان را خواهیم داشت.
وی در مورد قیمت این خودرو نیز گفت: تعیین قیمت کلئوس(محصول جدید رنو) بستگی به نرخ ارز دارد، ولی سعی می‌کنیم قیمت این خودرو را با فول‌آپشن کمتر از 200 میلیون تومان تعیین کنیم.
حسینی همچنین با بیان اینکه کوئید در ایران تولید خواهد شد،‌ گفت: ما برنامه‌ای برای واردات این خودرو نداریم.
وی در پایان از لغو مجوز 5 نمایندگی نگین‌ خودرو طی 2 ماه اخیر خبر داد و گفت: این نمایندگی‌ها توجه کافی به موضوع خدمات پس از فروش نداشتند که با آنها برخورد شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا