پلمب ۲ نیروگاه برقی ادامه دار شد + علت

پلمب ۲ نیروگاه برقی ادامه دار شد + علت

مصرف سوخت مایع در دو نیروگاه‌ تبریز و منتظری اصفهان باعث ادامه پلمب شیر سوخت شد تا با ظرفیت کمتری اقدام به تولید برق کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس،وارونگی دما، وضعیت هوای پایتخت و دیگر کلانشهرهای کشور وقتی در دو سال گذشته به مرز بحران رسید یکی از عوامل آلاینده هوا، مصرف سوخت مایع در نیروگاههای حرارتی عنوان شد به همین منظور سخت گیریهای زیادی در این خصوص صورت گرفت که منجر به پلمب 5 نیروگاه شد.

با آماده نبودن شرایط میزان سوخت گاز تحویلی به نیروگاه‌های حرارتی و مصرف همچنان سوخت مایع دو نیروگاه تبریز و منتظری اصفهان این نیروگاه ها همچنان پلمب هستند و با ظرفیت کمتری اقدام به تولید برق می کنند.

نیروگاه منتظرالقائم کرج ،نیروگاه اسلام آباد اصفهان و شهید منتظری اصفهان، نیروگاه شازند و نیروگاه تبریز، پنج نیروگاهی بودند که سال گذشته با حکم مراجع قضایی شیر مصرف سوخت مایع در آنها پلمب شد و دولت نیز بدون مجوزهای قضایی نمی تواند در این نیروگاهها اقدام به مصرف سوخت مایع کند.

اما با گذشت یک سال هنوز دو نیروگاه تبریز و منتظری اصفهان فک پلمب نشده اند و درخواستی هم از سوی شرکت برق حرارتی به مراجع قضایی ارائه شده تا نیروگاه تبریز فک پلمب شود.

طبق آمارهای استخراج شده این روزها میزان سوخت تحویلی و سوخت گاز به نیروگاهها روزانه به ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به سال گذشته رشد دارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا