سرپرست سازمان صنعت، معدن کرمان:

برگزاری ۱۵۰ جلسه نتیجه ای برای رفع مشکلات زغال سنگ کرمان نداشت

برگزاری ۱۵۰ جلسه نتیجه ای برای رفع مشکلات زغال سنگ کرمان نداشت

گروه معادن >زغال‌سنگ - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: تاکنون نزدیک به 150 جلسه در سطح شهرستان، استان و کشور در مورد رفع مشکلات زغال سنگ استان کرمان برگزار شده است، اما تا کنون به نتیجه نرسیده ایم.

به گزارش ماین نیوز، مهدی حسینی نژاد پیش از ظهر امروز در نشست روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان در شهرستان بم اظهار داشت: هفت پروژه در قالب طرح های مربوط به اقتصاد مقاومتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان های تابع ارسال شده است.

وی افزود: رونق تولید و تعیین تکلیف 7 هزار و 500 واحد تولیدی دارای مشکل در استان کرمان و ایجاد توازن صنعت فولاد و مس از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: ارتقای رقابت واحدها با افزایش صادرات از دیگر پروژه هاست که هنوز در این بخش پروژه ای تعریف نشده است.

حسینی نژاد مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز تجاری و افزایش صادرات کالا و خدمات غیرنفتی در سال را از دیگر پروژه های در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: تکمیل و راه اندازی 36 طرح ملی هم در پروژه های اقتصاد مقاومتی دیده شده که سه طرح از این تعداد در استان کرمان است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد را مهم ارزیابی کرد و گفت: بانک ها تمایل به سرمایه گذاری در زمینه پروژه های صنعتی ندارند، زیرا مایل به پرداخت سرمایه ثابت نیستند.

وی افزود: عمدتا واحدهای تولیدی تسهیلات زودبازده را در سال های گذشته دریافت کردند و اکنون با مشکلاتی مواجه شده اند.

وی عنوان کرد: بر اساس رصد شدن پیشرفت پروژه های مربوط به اقتصاد مقاومتی در استان کرمان 12.5 درصد از برنامه پیش بینی جلوتر هستیم.

حسینی نژاد تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 150 جلسه در سطح شهرستان، استان و کشور در مورد رفع مشکلات زغال سنگ استان کرمان برگزار شده است، اما تا کنون به نتیجه نرسیده ایم.

وی شد: بیش از 20 پروانه بهره برداری در حوزه زغال سنگ در استان کرمان فعالیت می کنند، اما یکی از مشکلات این است که این افراد نمی توانند با هم کار کنند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات این است که تا کنون تنها به استخراج فکر کرده ایم و به بخش های مربوط دیگر توجه نشده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان تاکید کرد: رفع مشکلات حوزه زغال سنگ که چند هزار نیرو در این بخش مشغول به کار هستند با جدیت پیگیری می شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا