نمادهای بزرگ و شاخص ساز ثبت کردند؛

رشد پرقدرت هفت شاخص منتخب بورس

رشد پرقدرت هفت شاخص منتخب بورس

بورس تهران امروز شاهد رشدی باثبات و پرقدرت در شاخص کل به عنوان یکی از مهمترین متغیرهای خود بود.

 

در جریان دادوستدهای امروز، سه شنبه، سرمایه گذاران بیش از یک میلیارد و 190 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش 3 هزار و 397 میلیارد ریال در 64 هزار نوبت معاملاتی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس به همراه 6 شاخص منتخب دیگر صعود کردند.

امروز شاخص کل 749 واحد بالا رفت و به عدد 80 هزار و 830 واحد رسید. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 697 و 647 واحد رشد کردند.

گروه‌های فلزات اساسی، شیمیایی و کانه های فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

نمادهای ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی و معدنی گل گهر، چادرملو، فولاد خوزستان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و سرمایه گذاری معادن و فلزات با بیشترین تاثیر مثبت برشاخص، رشد این متغیر را رقم زدند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای باما، پتروشیمی خارک، کشت و صنعت پیاذر، عمران و توسعه فارس، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، پتروشیمی شیراز و ذغال سنگ نگین طبس بود.

این در حالی بود که نماد های لعابیران، سیمان سپاهان، سامان گستر اصفهان، سیمان بهبهان، توسعه شهری توس گستر، سیمان هگمتان و پارس مینو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت کارکنان نفت، سهام کشت و صنعت پیاذر، پتروشیمی شیراز، صنایع آذرآب، حفاری شمال و پتروشیمی خارک با بیشترین تقاضای خرید و صف خرید به کار خود پایان دادند.

این در حالی بود که گروهی دیگر از سهامداران برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک مرابحه سایپا، سهام سیمان قائن، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و سهام لعابیران بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز، فولاد مبارکه با معامله 162 میلیون برگه سهم بیشترین حجم معاملات و معامله بلوکی پتروشیمی جم با معامله یک هزار و 98 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا