قائم مقام وزیر صنعت در پاسخ به ایرنا:

وزارت صنعت از دیدگاه تشکل ها برای حمایت از تولید ملی استقبال می کند

وزارت صنعت از دیدگاه تشکل ها برای حمایت از تولید ملی استقبال می کند

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید گفت: سیاست این وزارتخانه بهره گیری از دیدگاه تشکل ها و مجموعه های مردم نهاد در مسیر حمایت از تولید ملی است.

«رضا رحمانی» روز سه شنبه در نشستی خبری، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر وضع عوارض صادراتی برای سنگ خام تزیینی و اینکه با تشکل مربوطه رایزنی شده است، گفت: وزارت صنعت سیاست تشدید برخورد با خام فروشی را دنبال خواهد کرد.
وی اضافه کرد: افزایش واحدهای فرآوری، علاوه بر رشد تولید و صادرات، پیامد ارتقای اشتغال را به عنوان یکی از دغدغه های جدی دولت به دنبال دارد.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آبان ماه امسال در مراسم گشایش نمایشگاه معدن و صنایع معدنی گفته بود، دولت صادرات مواد خام را ممنوع نمی کند اما محدودیت هایی را برای آن به اجرا می گذارد که یکی از موارد، صدور سنگ خام تزئینی و ساختمانی است. شورای عالی معادن به تازگی وضع عوارض پنج تا 15 درصدی را برای سالهای 97- 1395 در زمینه سنگ خام صادراتی تزیینی و ساختمانی تصویب کرده است.
رحمانی توضیح داد: صادرات مواد خام معدنی در بازارهای هدف، رونق اشتغال را به دنبال خواهد داشت و کشور ما با جمعیت جوان و نیاز به اشتغال از این هدف دور خواهد ماند.
بر اساس آمارهای رسمی، از مجموع پنج هزار و 400 معدن فعال کشور ، سهم بخش سنگ های تزیینی و ساختمانی حدود یک هزار و 900 واحد است که نزدیک به یک هزار و 300 معدن آن فعالند. ارزش صادرات سنگ ایران با تولید سالانه حدود 10 تا 11 میلیون تن بالغ بر 200 تا 400 هزار دلار است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا