رییس سازمان بورس در مجمع ACG عنوان کرد:

بازار سرمایه ایران از پرپتانسیل ترین بازارهای نوظهور جهان

بازار سرمایه ایران از پرپتانسیل ترین بازارهای نوظهور جهان

دکتر شاپور محمدی بازار سرمایه ایران یکی از جذاب ترین بازار های دنیا برای سرمایه گذاری دانست و گفت: همانگونه که مستحضرید کشور ایران بعد از «برجام» وارد مرحله جدیدی از حیات اقتصادی خود شده است.

 

در بیستمین برنامه کنفرانس و جلسه عمومی گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه صبح امروز ماموریت خود را در هتل اسپینانس پالاس تهران آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن خوش آمد گویی به اعضای ACG گفت: خیلی خوشحال هستم که امروز به در جمع نخبگانی چون شما حاضر شده ام و از شما تشکر می کنم که برای مجمع عمومی سالیانه ACG این بار کشور ایران را انتخاب کرده اید.

وی ابراز امیدواری کرد این نشست عواید بسیار خوبی برای کلیه اعضا به ارمغان بیاورد و بهترین تصمیم ها با خرد جمعی حاضرین اتخاذ شود.

رییس سازمان بورس ادامه داد: در اینجا لازم میدانم از دبیرخانه ACG و همچنین شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایران بابت زحمات بسیاری که از مدت ها قبل برای برگزاری هرچه بهتر این مجمع عمومی کشیده اند به نوبه خود قدردانی کنم.

دکتر شاپور محمدی بازار سرمایه ایران یکی از جذاب ترین بازار های دنیا برای سرمایه گذاری دانست و گفت: همانگونه که مستحضرید کشور ایران بعد از «برجام» وارد مرحله جدیدی از حیات اقتصادی خود شده و در این راستا بازار سرمایه ایران نیز متاثر شده است. امروز می توان گفت که بازار سرمایه ایران یکی از پر پتانسیل ترین بازارهای نوظهور جهان به شمار می رود.

رییس سازمان بورس با اشاره به اینکه بازار سرمایه ایران جذابیت های زیاد و روند روبه رشدی دارد افزود: همکاران ما در سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، شبانه روز در تلاش بودند تا زیرساخت های لازم برای ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران را فراهم کنند.

رییس سازمان بورس افزود: حاصل این تلاش ها پیاده سازی استانداردهای بین المللی در بازار سرمایه ایران و به تبع آن عضویت در مجامع بین المللی همانند  IOSCO، ایجاد زیرساخت های قانونی حمایت از سرمایه گذاران خارجی و تسهیل امور مرتبط با آن، تصویب مدل آبی (Blue Model) برای تسهیل امور تسویه سرمایه گذاران خارجی و غیره بوده است.

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه از دیگر برنامه های بازار سرمایه ایران و شرکت سپرده گذاری مرکزی برقراری رابطه با سایر بازار های دنیا است گفت: پروژه اتصال به سپرده گذاری کره جنوبی نهایی شده است.

در پایان دکتر محمدی ضمن قدردانی از دست اندر کاران برگزاری این نشست و همچنین اعضای ACG ابراز امیدواری کرد: ایران در دوره های آتی مجمع عمومی ACG مجددا میزبان باشد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا