تا آبان ماه صورت گرفت؛

پیشتازی شاخص کل بورس تهران از شاخص کل COMCEC و MSCI

پیشتازی شاخص کل بورس تهران از شاخص کل  COMCEC و MSCI

با توجه به بررسی های آماری صورت گرفته در مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار مجموع ارزش معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و انرژی در آبان ماه 1395، 27 درصد نسبت به ماه پیش افزایش یافته و به مقدار 146 هزار و 523 میلیارد ریال رسیده است.

 

 

بر اساس بررسی های صورت گرفته بازدهی سالانه شاخص کل بورس تهران در هشت ماه ابتدایی سال بالاتر از شاخص کل شریعت COMCEC و شاخص کشورهای در حال توسعه MSCI بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مطابق با آمار، بازدهی سالانه شاخص کل بورس تهران در انتهای آبان ماه 1395، 25 درصد و بازدهی سالانه شاخص کل شریعت COMCEC و شاخص کشورهای در حال توسعه MSCI به ترتیب 6 و 5 درصد بوده است.

با توجه به بررسی های آماری صورت گرفته در مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار مجموع ارزش معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و انرژی در آبان ماه 1395، 27 درصد نسبت به ماه پیش افزایش یافته و به مقدار 146 هزار و 523 میلیارد ریال رسیده است.

نسبت معاملات اشخاص حقیقی و حقوقی به کل معاملات در آبان ماه، به ترتیب 37 و 63 درصد است که سهم معاملات اشخاص حقوقی نسبت به مهر ماه افزایش پیدا کرده است. در این ماه تعداد 29 نماد بورسی و فرابورسی متوقف و باز شدند که به طور میانگین هر نماد 6 روز متوقف بوده است.

از طرف دیگر با توجه به مانده اوراق بدهی منتشر شده در بازار سرمایه، حجم اوراق بدهی دولتی 215 هزار و 895 میلیارد ریال و حجم اوراق بدهی شرکتی 90 هزار و 784 میلیارد ریال است که به ترتیب 70 و 30 درصد کل اوراق منتشره هستند.

مطابق با تحلیل های آماری صورت گرفته، همبستگی بازده روزانه شاخص کل با بازده قیمت نفت و طلا مثبت و با دلار منفی است، افزون بر آن میزان تأثیر تغییرات با تأخیر یک روزه بازده قیمت نفت در طول هشت ماه ابتدایی سال بر تغییرات شاخص روند کاهشی داشته است.

علاقمندان می توانند برای آگاهی بیشتر از آمار منتشره توسط مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس اوراق بهادار به پایگاه الکترونیکی این مرکز به نشانی www.rdis.ir مراجعه یا برای مشاهده متن کامل این گزارش اینجا را کلیک کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا