اصفهان؛

بومی‌سازی صنعت فولاد متوقف نمی‌شود

بومی‌سازی صنعت فولاد متوقف نمی‌شود

گروه صنایع معدنی >فولاد - شرکت‌های خارجی ، باارائه محصول با کیفیت و قیمت تمام شده کاملاً رقابتی می‌توانند با فولاد مبارکه، همکاری داشته باشند.

به گزارش ماین نیوز، معاون خرید فولادمبارکه با اشاره به اهمیت توجه به خوداتکایی فولاد مبارکه، گفت: بومی سازی صنعت فولاد در شرایط فعلی پایان نیافته بلکه سرعت بیشتری نیز گرفته است.

مهدی تولاییان با اشاره به خوداتکایی فولاد مبارکه در تأمین تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای خطوط تولید، افزود: در سال جاری حدود ۸۹ درصد از مبلغ سفارش‌های خرید فولاد مبارکه در بخش قطعات در داخل تأمین شده که مبلغ آن بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی گفت : در بخش تأمین مواد اولیه مشتمل بر سنگ آهن و گندله، تمرکز شرکت بر تأمین از داخل بوده و در این بخش در سال جاری رشد مناسبی صورت گرفته است.

معاون خرید فولاد مبارکه با اشاره به تأمین ماده اولیه از کشورهای هند و بحرین در سال‌های قبل تصریح کرد: در حال حاضر مواد اولیه شرکت از معادن داخلی شامل گل گهر، بافق، زرند، سنگان و سیرجان تأمین می‌شوند.

مهدی تولاییان با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و بومی‌سازی دانش فنی صنایع اظهار داشت: فولاد مبارکه در همان سال‌های تحریم نیز راه نجات خود را در بومی سازی تجهیزات و تأمین داخلی اقلام مصرفی می‌دید به این روش روی آورد.

وی جایگزینی قطعات داخلی با قطعات خارجی قبلی را موفقیت آمیز توصیف کرد و اعلام داشت: تمام مراحل ساخت قطعات از تهیه نقشه‌ها تا مهندسی معکوس و به کار گیری کارشناسان خبره با سرمایه گذاری عظیم فولاد مبارکه انجام شد و پس از چند مرحله اصلاح نقشه و فرآیند ساخت، جایگزینی قطعات داخلی با موفقیت صورت گرفت.

معاون خرید فولاد مبارکه افزود: انحصار تولید بسیاری از این قطعات در اختیار چند کشور خاص بود و فولاد مبارکه موفق به شکستن این انحصار شد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا