فعالیت بیش از 420 معدن در استان کرمان

فعالیت بیش از 420 معدن در استان کرمان

دنیای معدن - 420 معدن با میزان ذخیره 5 میلیارد تن هم اکنون در استان کرمان فعال است.

سرپرست معاونت معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت : حدود 60 میلیون تن ماده معدنی از این معادن استخراج می شود و این معادن حدود 22 درصد ارزش استخراج مواد معدنی در کشور را از آن خود کرده اند.
وی ارزش تولیدات مواد معدنی استان کرمان را بالغ بر سه هزار و 500 میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد : این میزان معادل 45 درصد ارزش تولیدات مواد معدنی کل کشور است و حقوق دولتی که معادن استان کرمان پرداخت می کنند برابر با 36 درصد وصولی کل کشور می باشد.
حسن زاده با بیان اینکه از لحاظ آماری بیش از 30 درصد فعالیت های معدنی در استان کرمان انجام می شود ادامه داد: درآینده نزدیک با اتمام طرح هایی در حال انجام شاید با کمبود مواد معدنی مواجه شویم در نتیجه رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان باید به گونه ای باشد که این مواد معدنی مورد نیاز صنایع در سال های آینده و پس از افتتاح این صنایع بزرگ تامین گردد.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه کاداستر و سهولت در واگذاری پهنه های تعریف شده به شرکت های متقاضی دارای شرایط لازم گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با ارائه پیشنهادات علمی در زمینه های پیشبرد اهداف اکتشافی وزارتخانه پیشتاز بوده و اقدامات قابل توجه ای را انجام داده و بنا داریم این پیشنهادات را ادامه دهیم تا نتیجه مطلوب و قابل قبولی از این طرحی که به وزارتخانه ارائه داده ایم بگیریم.
حسن زاده ادامه داد: با مطالعه و جلسات متعدد با صاحبنظران، کارشناسان و متخصصان حوزه معدن تعداد 23 پهنه تعریف و به ثبت وزارت صنعت،معدن وتجارت رسید؛ خوشبختانه تا کنون 17 پهنه به مزایده گذاشته شده است که چندین شرکت بزرگ معتبر برنده مزایده شدند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا