ادعاهای گستاخانه وزیر خارجه بحرین علیه ایران

ادعاهای گستاخانه وزیر خارجه بحرین علیه ایران

خالد بن احمد آل خلیفه بار دیگر در اظهاراتی بی‌اساس مدعی دخالت ایران در امور کشورهای منطقه شد.

خالد بن احمد آل خلیفه بار دیگر در اظهاراتی بی‌اساس مدعی دخالت ایران در امور کشورهای منطقه شد.

خالد بن احمد آل خلیفه در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی العربیه عربستان گفت: نشست کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) مانند سایر نشست های پیشین در سطح روسای کشورهای عضو برگزار خواهد شد و امیدواریم نشستی موفق داشته باشیم. پس از نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، نشست دیگری نیز با نخست وزیر انگلیس خواهیم داشت.

وی افزود: شورای همکاری خلیج (فارس) دستاوردهای بسیاری داشته است، اما این دستاوردها برای شهروندان عادی چندان محسوس نیست. ما شاهد تکامل اقتصادی و دفاعی در شورای همکاری خلیج فارس بوده ایم. ما دارای سیاست دفاعی واحد هستیم که میان تمامی کشورهای ما مشترک است.

وزیر خارجه بحرین درباره مهم ترین مسائلی که سران کشورهای حوزه خلیج فارس در نشست خود به آن خواهند پرداخت گفت: همیشه منطقه با چالش روبرو بوده است. در این نشست ما مواضع واحدی در قبال چالش های پیش رو خواهیم داشت. در این نشست اعضای شورای همکاری خلیج (فارس) موضع واحدی در قبال هر کس که بخواهد کشورهای ما را تهدید کند اتخاذ خواهند کرد. بزرگ ترین مساله ای که ما بر آن متمرکز می شویم سازندگی است و مساله دفاع نیز همیشه در نشست های ما مطرح بوده و خواهد بود.

خالد بن احمد آل خلیفه درباره راهبرد شورای همکاری خلیج فارس در یمن گفت: ائتلاف عربی حامی دولت قانونی یمن با درخواست دولت قانونی یمن (کابینه مستعفی و فراری منصور هادی) ایجاد شده و در یمن مداخله کرده است. ما از دولت قانونی یمن برای دستیابی به راه حلی مسالمت‌آمیز برای بحران یمن حمایت می کنیم. راه حل مسالمت آمیز بحران یمن چیست؟ این راه حلی که ما به دنبال آن هستیم در چارچوب مشارکت تمامی طرف های یمنی محقق می شود.

وی در ادامه مدعی شد: ما ضد هیچ طرف یمنی نیستیم. هر گروهی که هم اکنون در یمن به نبرد می پردازد ما آن را بخشی از راه حل مسالمت آمیز یمن می دانیم. ما تنها ضد یک چیز هستیم و آن مداخله بیگانگان است منظور من از مداخله بیگانگان «مداخله ایران» است.

وزیر خارجه بحرین در ادامه ادعای گستاخانه خود گفت: «ایران از طریق حمایت تسلیحاتی و رسانه‌ای و دروغ‌پردازی از برخی گروه‌های یمنی حمایت می کند. هر نوع حمایتی که شما تصور کنید ایران از این گروه ها به عمل می آورد. نیروهای ائتلاف روزانه در آب های اطراف یمن لنج هایی را توقیف می کنند که اقدام به قاچاق سلاح و مواد منفجره به یمن می کنند. ما با این مساله مخالف هستیم و با آن می جنگیم.»

خالد بن احمد آل خلیفه ادعا کرد: اگر حوثی ها یا هر طرف یا حزب دیگر در یمن به راه حل مسالمت‌آمیزی در یمن دست یابند، ائتلاف حمایت از دولت قانونی از این راه حل حمایت می کند، زیرا ما حامی وحدت یمن هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که روابط کشورهای حوزه خلیج فارس با ایران چه سرنوشتی دارد، در اظهاراتی مضحک ادعا کرد: «ما همیشه امیدوار هستیم که روابط کشورهای حوزه خلیج (فارس) با ایران چشم‌انداز خوبی داشته باشد. این مساله شیوه همیشگی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای جهان با ایران بوده است. همه مشکلات نیز از جانب ایرانی‌هاست!»

وزیر خارجه بحرین در ادامه اظهارات خصمانه خود مدعی شد: تا زمانی که ایران سیاست های خود را تغییر ندهد و دست از صدور انقلاب بر ندارد، اوضاع درست نمی‌شود.

خالد بن احمد آل خلیفه درباره موضع بحرین درباره تحولات عراق گفت: عراق باید عراق یکپارچه بماند و خود سرور خود باشد و به دور از مداخله بیگانگان به سر ببرد.

وی در ادامه اتهام‌زنی‌های بی‌اساس خود علیه کشورمان گفت: «عراق امروز از دو نوع مداخله رنج می برد. نخست مداخله دولت که از طریق ایران صورت می گیرد و دیگری مداخله و اشغالگری گروه های شبه‌نظامی تروریستی است که شهرهای عراق و خاک عراق را اشغال کرده اند و مانع از تسلط دولت عراق بر این مناطق شده اند. ما چگونه باید با این مسائل برخورد کنیم؟ باید در عراق دولتی قوی وجود داشته باشد که با نهادهای خود، با ارتش و دستگاه های امنیتی خود به دفاع از اراضی خود بپردازد و حاکمیت خود را حفظ کند.

وزیر خارجه بحرین در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود، با مطرح کردن ادعاهایی علیه نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) گفت: نمی‌گویم که ارتش عراق در آزادسازی شهر موصل مشارکت ندارد، اما همه روزه می بینیم که نیروهای مردمی عراق دارد به نبرد می پردازد و این گروه شبه نظامی بر اساس طائفه‌گرایی عمل می کند.

وی درباره مداخله نظامی ترکیه در امور عراق نیز مدعی شد: مداخله ترکیه در امور عراق در سطح مداخله ایران نیست! مداخله ایران به پایتخت عراق رسیده است. مداخله ترکیه به حضور آنها در شمال عراق مربوط می شود که برخی می گویند این حضور بر اساس توافق هایی است که پیشتر صورت گرفته است و البته آنها توافق هایی برای آموزش در برخی مناطق از عراق دارند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا