تاثیر دلار 4هزار تومانی بر قیمت گوشی های هوشمند

تاثیر دلار 4هزار تومانی بر قیمت گوشی های هوشمند

تجربه نشان می دهد که همیشه بالا رفتن قیمت ها مشتریان را راهی بازار می کند اما به نظر می رسد که این بار مردم امید به کاهش قیمت در روز های آتی دارند و این موضوع دلیل اصلی کسادی بازار است.

 

حدود یک ماه گذشته فعالان بازار تلفن همراه پیش بینی کردند که قیمت محصولات این صنف با پیروزی دونالد ترامپ و افزایش نرخ ارز برای مدتی روند افزایشی به خود می گیرد.
در حال حاضر گزارش های میدانی نشان می دهد که طبق گفته های فعالان بازار، در یک ماه گذشته گوشی های تلفن همراه نوسانات قیمتی زیادی را شاهد بوده اند و به گفته فروشندگان، خریدوفروش در بازار تقریبا صفر شده است.
این در حالی است که هرساله با نزدیک شدن به فصل سرما و فرارسیدن سال جدید میلادی تحرکات نسبتا زیادی در بازار تلفن همراه و دستگاه های رایانه ای مشاهده می شود و فروشندگان نسبت به دیگر ماه های سال در این روز ها فروش مناسبی را تجربه می کنند.
فرشاد سعادت یکی از فروشندگان بازار درباره علت افت میزان خریدوفروش تلفن همراه، گفت: بدون شک افزایش نرخ ارز یکی از عوامل اصلی کسادی بازار است، اما این مورد به تنهایی دلیل این بی رونقی نیست.
وی افزود: تجربه نشان می دهد که همیشه بالا رفتن قیمت ها مشتریان را راهی بازار می کند اما به نظر می رسد که این بار مردم امید به کاهش قیمت در روز های آتی دارند و این موضوع دلیل اصلی کسادی بازار است.
از سوی دیگر دو روز گذشته رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی خودداری فروشندگان نسبت به فروش گوشی را عامل اصلی بی رونقی بازار دانسته و گفته بود: اکنون فعالان بازار گوشی های تلفن همراه از فروش کالا خودداری کرده و در انتظار ثبات بازار ارز کشورند و از معامله پرهیز دارند.
به گفته غلامحسین کریمی برخی فعالان حتی اعلام می کنند که کالایی برای عرضه ندارند که این نیز ناشی از سردرگمی بازار است.
اما سهیل ذوالفقارنسب یکی دیگر از فروشندگان بازار این گفته های رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی را رد کرده و می گوید: چرا باید فروشندگان از ارائه محصول به مشتری خودداری کنند؟ فروشندگان همیشه با نوسانات نرخ ارز قیمت ها را تنظیم می کنند و مطمئن باشید که در حال حاضر وضعیت فعالان بازار در شرایطی نیست که بتوانند ریسک کنند و به انبار محصولات بپردازند تا شاید چند روز دیگر قیمت ها افزایش داشته باشد.
وی افزود: در حال حاضر فشار زیادی روی فروشندگان و دیگر فعالان این عرصه است و بیشتر آنها نیاز زیادی به نقدینگی دارند پس هرگز به فکر احتکار محصولات نیستند.
این فروشنده اظهار کرد: قیمت ها وابستگی زیادی به نرخ ارز دارند و طی چند هفته گذشته افزایش قیمت ها مردم را مردد به خرید کرده است.
ذوالفقارنسب در پاسخ به این سوال که آیا قیمت ها در روز های آتی روند کاهشی به خود خواهند گرفت یا خیر؟ گفت: همه چیز بستگی به نرخ ارز دارد اما به نظر من اگر تنشی در بازار مثل اجرای رجیستری به وجود نیاید در هفته های پیش رو شاهد کاهش قیمت در بازار خواهیم بود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا