درخواست سندیکای لوله و پروفیل برای بررسی معاملات روز جاری ورقهای فولادی در بورس کالا

درخواست سندیکای لوله و پروفیل برای بررسی معاملات روز جاری ورقهای فولادی در بورس کالا

سندیکای لوله و پروفیل فولادی به نحوه عرضه و افزایش قیمت ورق توسط فولاد مبارکه معترض شده و با ارسال نامه ای به مقامات اقتصادی دولت خواستار ابطال معاملات مورخ 15 آذر در بورس كالا گردید.

 

به گزارش نرخ باکس، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز دوشنبه 15 آذر ماه معامله 92 هزار و 900 تن انواع فولاد را تجربه کرد.
در این تالار معامله یک هزار تن ورق قلع اندود، 3 هزار تن ورق گالوانیزه، 5 هزار تن رق سردB، و 24 هزار و 200 تن ورق گرم C، 29 هزار و 700 تن ورق گرم B و 30 هزار تن تختالSM شرکت فولاد مبارکه اصفهان صورت گرفت.
بر این اساس، سندیکای لوله و پروفیل فولادی به نحوه عرضه و افزایش قیمت ورق توسط فولاد مبارکه معترض شده و با ارسال نامه ای به مقامات اقتصادی دولت خواستار ابطال معاملات مورخ 15 آذر در بورس كالا گردید.


جناب آقای مهندس نعمت زاده، وزير محترم صنعت
جناب آقای دكتر طيب نيا، وزير محترم امور اقتصادی و دارایی
جناب آقای سلطانی نژاد، رياست محترم شركت بورس كالای ايران

موضوع: درخواست بررسی معاملات روز جاری ورقهای فولادی در بورس كالای ايران

سلام عليكم
باصلوات بر محمد و آل محمد (ص)، عطف به نامه وزير محترم امور اقتصادی و دارایی به آقای شاهپور محمدی، احتراماً همانگونه که مطلع هستید در فروش 15/09/1395 در بورس کالا مجدداً مجتمع فولاد مبارکه بعد از 3 هفته عدم عرضه، کمتر از نصف تقاضا عرضه كرده است و هم اکنون ورق گرم با افزایش ناگهانی قیمت 2624 ریال در هر کیلو و در هر تن بیش از 70 دلار بیش از 14 درصد در یک روز مواجه شد و از ابتدای سال ورق گرم فولادی در بازار از 1300 تومان به بالاتر از 2000 تومان رسیده است و مابقی ورق های فولادی بيش از اين نيز افزايش قيمت داشته است.
لذا خواهشمند است با توجه به اینکه سال گذشته  هنگام ارزانی جهانی فولاد، فولاد مبارکه اعلام می کرد چیزی در داخل کشور ارزان نشده که قیمت ها را کاهش دهم و گران فروشی کرد، لذا هم اکنون باید پرسید مگر در کشور نهاده های تولید در 3 ماه گذشته (گاز، سنگ آهن، آب، حقوق و دستمزد، انرژی) گران شده است که فولاد مبارکه فقط در يك روز 2624 ريال قیمت ها را در بورس کالا افزایش داده است و از ابتدای سال تاکنون بیش از 40 درصد افزایش قیمت داده و سبب گرانی 600 گروه کالايی و تورم زایی خواهد شد. لذا خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به اینکه در مورخ 14 آذر ماه فولاد مبارکه بر خلاف آمارهای قبلی که ادعای تأمین مکفی نياز داخل را داشت اعلام کرده است، توان تولید داخل جوابگوی نیاز داخلی نیست و 7 میلیون تن واردات نیاز است و باید با واردات جبران شود و همچنين صادرات ورق های مورد نیاز داخل نيز توسط مجتمع فولاد مباركه با قیمت های نازل تر از فروش داخل هم چنان ادامه دارد. لذا لازم است فوراً تعرفه های واردات ورق های فولادی نيز سریعاً به 5درصد کاهش یابد و تعادل در تامین زنجیره فولاد تصحیح شود. علاوه بر راهکار خروج انحصار عرضه بورس كالا با افزایش عرضه و هم چنین کمک به تولید ورق های فولاد گیلان و نورد لوله اهواز انجام و عرضه آنها در بورس کالا انجام شود و فروش ورق صادراتی فولادمبارکه ممنوع و در صورت عدم امکان ممنوعیت حتما در رینگ صادراتی بورس کالا انجام پذيرد تا رفتارهای هیجانی قیمت با توجه به کنترل و مدیریت عرضه فعلی جلوگيری شود و هم چنین دستور بررسی و ابطال معامله مورخ 15 آذر در بورس كالا صادر گردد.

با تشكر
سيد علی محمد ابويی مهريزی
رئيس هيأت مديره سندیکای لوله و پروفیل

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا