مدیرعامل سمات مطرح کرد؛

تلاش ایران برای عضویت در کمیته اجرایی شرکتهای سپرده‌گذاری آسیا-اقیانوسیه

تلاش ایران برای عضویت در کمیته اجرایی شرکتهای سپرده‌گذاری آسیا-اقیانوسیه

مدیرعامل سمات با اشاره به برگزاری بیستمین دوره مجمع عمومی گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه در روزهای سه و چهارشنبه گفت: با توجه به برگزاری انتخابات در این دوره، تلاش می شود تا یکی از صندلی های اجرایی توسط ایران تصاحب شود.

 

محمدرضا محسنی با اشاره به برگزاری بیستمین مجمع عمومی شرکتهای سپرده‌گذاری آسیا‌ و اقیانوسیه(ACG20) در روزهای 16 و 17 آذرماه گفت: "ضرورت توسعه همکارهای میان شرکتهای سپرده گذاری در محیط کسب و کار جدید" عنوان این دوره از همایش است که از سوی سپرده گذاری مرکزی ایران پیشنهاد و به تصویب اعضا رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اظهار داشت: همچنین در این دوره از مجمع عمومی نمایندگان بیش از 20 کشور جهان حضور دارند و وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان بورس هم از جمله سخنرانان مراسم افتتاحیه این همایش هستند.

وی اضافه کرد: در این همایش پنج کارگاه تخصصی با عنوان های تبادل اطلاعات، کسب و کار جدید، موضوعات فنی و قانونی و نیز مدیریت ریسک نیز برگزار خواهد شد.

به گفته محسنی تسهیل همکاری بین اعضا و توسعه بازار کشورهای عضو و اتاق های پایاپای از جمله اهداف اصلی برگزاری همایش است که بر این اساس با توجه به برگزاری انتخابات در این دوره، تلاش می شود تا یکی از صندلی های اجرایی توسط ایران تصاحب شود.

مدیرعامل سمات یادآور شد: بیستمین دوره مجمع عمومی گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه در حالی فردا(سه شنبه) در تهران آغاز بکار می کند که تصاحب صندلی کمیته اجرایی، امضای دو تفاهم نامه در خلال این همایش و نیز عضویت شرکت سپرده گذاری ایران در کمیته امنیت اطلاعات شرکتهای سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه از جمله دلایل اهمیت ویژه این دوره از مجمع عمومی برای ایران است.

وی همچنین در خصوص تاریخچه شرکت سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه اظهار داشت: این شرکت در سال 1997 میلادی با عضویت 14 کشور آغاز بکار کرده است و در حال حاضر ACG با عضویت 34 نهاد ثبتی و تسویه و پایاپای از کشورهای چین، کره جنوبی، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، اندونزی، مالزی، هند، بنگلادش، هنگ‌کنگ، قزاقستان، مالدیو، مغولستان، سنگاپور، فیلیپین، سریلانکا، تایوان، تایلند، ازبکستان و ایران در حال فعالیت است و از معتبرترین سندیکاهای بین‌المللی در این حوزه به شمار می‌رود.

محسنی افزد: بر این اساس شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایران نیز از سال 2012 در ACG عضویت یافته است.

وی در ادامه با اعلام عضویت شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران در هیات مدیره فدراسیون بورس های آسیا و اروپا گفت: این عضویت در نشست سالانه فدراسیون بورس های آسیا و اروپا که در شرم الشیخ مصر انجام شده است و در این مجمع همچنین بورس مصر به عنوان رییس، بورس سهام بلغارستان به عنوان نایب رییس و بورس سهام قزاقستان نیز به سمت ریاست کمیته کاری فیاس برگزیده شدند.

محسنی افزود: بر این اساس بورس اوراق بهادار ابوظبی، بورس استانبول، شرکت نزدک ارمنستان، بورس سهام فلسطین، بورس سهام سارایوو، بانک اروپایی بازسازی و توسعه، بورس اوراق بهادار تهران و شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران اعضای جدید هیات مدیره اجرایی فیاس خواهند بود.

فدراسیون بورس‌های آسیا و اروپا که به اختصار FEAS نامیده می‌شود، در روز 16 مه سال ‌1995 میلادی با هدف ایجاد محیط منصفانه، کارآ و شفاف در بازار بین اعضای فدراسیون تاسیس شد و همواره تلاش کرده است تا در حد امکان موانع داد‌و ستد و تبادل دانش و تجربه را بین اعضای گروه تسهیل کند.

همچنین تقویت سطح همکاری، توسعه بازارهای اوراق بهادار کشورهای عضو، ارتقای روابط بین‌المللی و ارائه فرصت‌های پذیرش و داد‌و‌ستد اوراق بهادار منتشر شده در سطح منطقه، یکپارچه‌سازی قوانین و مقررات و استفاده از فناوری جدید برای داد و ستد و امور پایاپای در بازارهای اوراق بهادار از دیگر اهداف تشکیل این فدراسیون است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا