عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد :

واردات ورق‌ فولادی ممنوعیتی ندارد

واردات ورق‌ فولادی ممنوعیتی ندارد

گروه صنایع معدنی >فولاد - در سال گذشته 7 میلیون تن ورق‌ فولادی به ایران واردشده است و واردات ورق‌ فولادی ممنوعیتی ندارد.

به گزارش ماین نیوز، رئیس ایمیدرو دیروز در نشست خبری از صدور مجوز برای واردات ورق‌های فولادی خبر داده است. مهدی کرباسیان با اشاره به مناقشه‌ای که بین فولادسازان و تولیدکنندگان لوله و پلیمر ایجادشده بود گفته است که احتمال صدور مجوز برای واردات ورق فولادی به تولیدکنندگان لوله و پلیمر جهت تأمین خوراک از سایر کشورها وجود دارد.

بهرام سبحانی، عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران دراین‌باره گفت: واردات ورق‌ فولادی ممنوع نبوده است و پیش‌ازاین هم ورق‌ فولادی به کشور وارد می‌شده است. واردات این محصول ممنوعیتی ندارد. کمبودهایی درزمینه تأمین ورق‌ فولادی وجود دارد و ازآنجایی‌که تولید داخل جوابگوی نیاز کل کشور نیست باید به واردات روی آورد.

سبحانی گفت: کمبود درزمینهٔ چنین محصولاتی همیشه وجود داشته است و دارد هرچند واردات هم در ماه‌های گذشته انجام‌شده است. در هفت ماه گذشته یک‌میلیون تن ورق‌ فولادی به کشور واردشده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: با توجه به کمبود ورق‌ فولادی واردات این محصول با پرداخت تعرفه لازم برای تولید داخل آسیب‌زا نیست.

گفتنی است پیش‌ازاین فولاد مبارکه ملزم به تأمین مقدار مشخصی ورق‌ فولادی برای سازندگان لوله و پلیمر بوده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا