رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خبر داد:

ایجاد پنجره واحد بخش معدن/فعالیت سه گروه اکتشاف و ظرفیت‌یابی

ایجاد پنجره واحد بخش معدن/فعالیت سه گروه اکتشاف و ظرفیت‌یابی

خرم آباد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از یجاد پنجره واحد بخش معدن در راستای تسریع و تسهیل در صدور مجوزها در این حوزه خبر داد.

محمدرضا صفی خانی ظهر پنج شنبه در اولین جلسه ستاد توسعه معدن لرستان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های مختلف بخش معدن می توان گفت معدن یکی از ظرفیت های منحصر به فرد لرستان و شاید محور توسعه استان در آینده نزدیک محسوب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این فرصت با مدیریت منسجم در بخش های سیاست گذاری استان به فعلیت می رسد، عنوان کرد: شرایط پیشرفت بخش معدن استان آماده است و اکنون سیاست گذاری مناسب برای بخش بالادستی و حضور موثر بخش خصوصی سبب تحقق برنامه های توسعه ای در این بخش می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر اقدامات خوبی در ارتباط با شناسایی پهنه های جدید معدنی در لرستان انجام شده است، ادامه داد: طبق بررسی های کارشناسی انجام شده اعتقاد پیدا کردیم که نتوانستیم از ظرفیت های معدنی استان خوب استفاده کنیم و بر این اساس تفاهم نامه ای با رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور منعقد کردیم که ایشان نیز معتقد بودند که لرستان در سال های اخیر نتواتسته از ظرفیت های مطالعاتی و اکتشافی استفاده کند.

صفی خانی تصریح کرد: در این تفاهم نامه مقرر شد که در مدت زمان محدود مطالعاتی در زمینه شناسایی ظرفیت های معدن در استان انجام داده و به فعلیت رسیدن این ظرفیت ها کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه گروه در زمینه معدن در استان فعالیت می کنند، افزود: یک شرکت فرانسوی، گروهی از سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و یک هولدینگ بزرگ خصوصی که فعالیت جدی خود در خصوص اکتشاف و ظرفیت یابی در استان را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان هدایت و جذب سرمایه گذاران را گام بعدی از اکتشاف دانست و خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات و چالش های ما در حوزه معدن لرستان این است که در سال های گذشته پهنه های زیادی ثبت شدند اما به دلیل نبود سرمایه گذار واقعی رها شده اند.

صفی خانی شناسایی مناطق مستعد معدنی را اولین اولویت ستاد توسعه معدن استان دانست و یادآور شد: نحوه واگذاری به عامل منتخب اکتشاف و نحوه واگذاری محدوده ها به عامل منتخب بهره بردار از دیگر اولویت های ما هستند که باید در ستاد تدوین شوند.

وی به اهداف ستاد توسعه معدن استان اشاره کرد و بیان داشت: رفع موانع و تسهیل واگذاری محدوده های اکتشافی، توسعه فناوری مبتنی بر فناوری دانش بنیان در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و حضور در بازارهای هدف، انجام مطالعات ویژه در بخش های پایین دستی و معرفی ظرفیت های بخش معدن برای جذب سرمایه گذار را از اهداف این ستاد دانست.

صفی خانی ایجاد پنجره واحد بخش معدن در راستای تسریع و تسهیل در صدور مجوزها را از اهداف ستاد توسعه معدن استان دانست و ادامه داد: ایجاد پنجره واحد بخش معدن جزو قوانین این کشور است که متاسفانه در لرستان شکل نگرفته است

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا