مدیرعامل رایان بورس عنوان کرد:

"رصد" ردیاب سامانه های بورسی

به گفته مدیر عامل شرکت رایان بورس با سامانه "رصد" میانگین زمان پاسخ گویی به درخواست ها و فرآیند ها در سامانه های مختلف سازمان همچون کدال و ستان اندازه گیری خواهد شد و همچنین با رصد مستمر فرآیندها گلوگاه ها شناسایی و در صورت نیاز عملکرد سیستم اصلاح می شود.

 

امروز در محل شرکت رایان بورس سامانه زمان سنجی بازار سرمایه (رصد) رونمایی شد.این سامانه از اولین برنامه هایی بود که با ورود دکتر شاپور محمدی به سازمان بورس در دستور کار قرار گرفت.

علیرضا ماهیار، مدیر عامل شرکت رایان بورس و مدیر سابق فناوری اطلاعات سازمان بورس در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هدف اصلی طراحی این سامانه را شناسایی گلوگاه ها، حذف قوانین زائد از بازار سرمایه و تسهیل امور دانست و گفت: اولین گام برای حذف قوانین زائد شناسایی آنها است و معمولا برای پروژه های مدیریتی و فرآیند سازی کسب و کارها، فازهای مختلفی ترسیم می شود.

وی در ادامه افزود: فاز طراحی، مدل سازی، پیاده سازی، اجرا، پایش و رصد و بهبود اجزای اصلی مدیریت فرآیندها برای بهینه سازی و بهبود سازمان ها و سیستم ها است.

ماهیار تصریح کرد: در بحث مدیریت فرآیند، سامانه هایی همچون کدال و ستان در سازمان بورس فعال هستند و نظارت و مانیتورینگ عملیاتی در داخل خود سامانه ها انجام می شود؛ لیکن یک نگاه از بالا و یکپارچه به مجموعه فرآیندها و سامانه ها مکمل این امر خواهد بود.

مدیر عامل رایان بورس دلیل راه اندازی سامانه رصد را اینگونه تشریح کرد: با هدف شناسایی گلوگاه ها و در نهایت مهندسی مجدد فرآیند ها و بهبود مستمر آنها راه اندازی سامانه رصد در دستور کار قرار گرفت.

عضو هیأت مدیره مدیریت فن آوری بورس تهران، با بیان اینکه این سامانه یک ابزار مدیریتی و استراتژیک محسوب می شود و کاربران آن مدیران ارشد و تصمیم گیران بازار سرمایه هستند، ادامه داد: کار ویژه این سامانه دریافت اطلاعات سیستم های عملیاتی بازار سرمایه، استخراج شاخص های کلیدی و حیاتی و گزارش گیری است.

دکتر ماهیار با تاکید بر اینکه رسالت سازمان بهبود مستمر، سنجش بهره وری، افزایش کارآیی و اثر بخشی است، اظهار داشت: در سازمانی فرآیند محور مانند سازمان بورس، استفاده از این سامانه پایشی که توانایی رصد گردش های کاری مجموعه های مختلف را دارد، امری ضروری است.

به گفته مدیر عامل شرکت رایان بورس با این سامانه میانگین زمان پاسخ گویی به درخواست ها و فرآیند ها در سامانه های مختلف سازمان اندازه گیری خواهد شد و همچنین با رصد مستمر فرآیندها گلوگاه ها شناسایی و در صورت نیاز عملکرد سیستم ها اصلاح می شود.

وی اظهار داشت: این سامانه که طراحی آن با همکاری فناوری اطلاعات سازمان آغاز شد، یک ابزار حرفه ای گزارش گیری با قابلیت آنالیز و تحلیل، ارائه گزارش سفارشی یا فیلتر شده و در نهایت پایش است و با آخرین دست آورد های تکنولوژیکی در بستر وب طراحی شده است و قابلیت اتصال آن به سامانه های مختلف از جمله کدال،ستان، اتوماسیون اداری و اتوماسیون ارکان بازار سرمایه، مهمترین ویژگی آن است.

ماهیار ادامه داد: فرآیند افزایش سرمایه های منتشر شده در کدال به این سامانه متصل شده و در ستان نیز فرآیند صدور و تمدید مجوز  نهادهای مالی و همچنین فرآیند صدور مجوز پذیره نویسی و در نهایت مجوز تاسیس و تبدیل به نهاد مالی به این سامانه متصل شده است.

وی در پایان تاکید کرد: سامانه رصد، تسهیل فرآیند های کاری سازمان و همچنین حذف قواعد زائد، بهبود مستمر فرآیندها و افزایش بهره وری را به دنبال دارد.

گفتنی است شرکت رایان بورس به عنوان بازوی اجرایی فناوری اطلاعات بورس با استراتژی جدید سازمان، توسعه سامانه های نرم افزاری بازار سرمایه با رویکرد یکپارچگی و شفافیت اطلاعاتی بیشتر بر مبنای سرعت، صحت و دقت را در دستور کار قرار داده و   علاوه بر سامانه رصد پروژه های دیگری از جمله توسعه سامانه کدال، نرم افزار نظارتی صندوق ها و سامانه های نرم افزاری XBRL را دنبال می کند.

این شرکت اقدامات فشرده و موثری را در راستای بهبود سامانه کدال با هدف افزایش رضایتمندی مخاطبان این سامانه اعم از ناشران و نهادهای مالی در بخش فایلر و سایر ذینفعان در بخش کدال عمومی و حضور در شبکه های اجتماعی را برنامه ریزی کرده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا