کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن در قروه راه اندازی می شود

کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن در قروه راه اندازی می شود

فرماندار شهرستان قروه گفت: عملیات اجرایی راه اندازی کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن در این شهرستان راه اندازی می شود.

 

پرویز کولانی روز یکشنبه افزود: با راه اندازی این کارخانه برای 100 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: این معدن به دلیل وجود کارگاه دانه بندی سنگ آهن در روستای سورچه از توابع بخش چهاردولی رو یک قدم نسبت به دیگر معادن جلوتر است.
به گفته وی معارضات محلی در سطح منطقه با شرط پذیرفتن یکسری تعهدات از سوی معدن مقدمات واحد این کارخانه در منطقه مهیا می کنند.
کولانی افزود: بخش معدن یکی از ظرفیت های اشتغالزایی که در بازه زمانی کوتاه تر و هم برای سرمایه در دسترس است که از طریق صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی می توان این ظرفیت را در شهرستان تقویت و ایجاد کرد.
به گفته وی هدف از بازدیدهای صورت گرفته در این است که مدیران را از پشت میز نشینی درآورده و یک کنکاشی برای حل مشکلات منطقه ایجاد شود چرا که بازدیدهای میدانی می تواند زمینه حل پروژه ها و مشکلات باشد و اولویت بندی دستگاه ها در توزیع اعتبارات را تسهیل کند.
فرماندار قروه اضافه کرد: ایجاد فضای تکاپویی در بین مردم و واحدهای تولیدی، ایجاد زمینه های سرمایه گذاری بیشتر و رفع مشکلات واحدهای تولیدی است تا زمینه بیشتر رونق تولید و رونق سرمایه گذاری ایجاد شود تا شاهد تحول عظیمی در بحث اشتغالزایی باشیم.
وی اظهار کرد: در این میان علاوه بر مشکلات کلانی که نیازمند نگاه کشوری است یکسری مشکلات ریزی هم هستند که توسط استان و شهرستان قابل حل بوده و می توان بهتر کار کرد.
کولانی گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی در دستور کار دولت است و با ایجاد سرمایه در گردش مناسب برای واحدهای تولیدی به دنبال اشتغالزایی در مناطق محروم است.
معدن سنگ آهن گلالی شهرستان قروه در سال 1370 اکتشاف و بعد از 10 سال مطالعه در سال 1380عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
ظرفیت سالانه برداشت معدن سنگ آهن گلالی 250 هزار تن بوده که تا 300 هزار تن نیز قابل افزایش است.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج قرار دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا