روسیه و مجارستان دلار را از مبادلات دو جانبه حذف می‌کنند

روسیه و مجارستان دلار را از مبادلات دو جانبه حذف می‌کنند

نماینده تجاری روسیه در مجارستان طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که دو کشور دلار و یورو را از مبادلات تجاری خود حذف می‌کنند و از ارزهای ملی در تجارت‌شان استفاده می‌کنند.

 

به نقل از ویزگرادپست، نیکولای لیونسف نماینده تجاری روسیه در مجارستان در مصاحبه با مجله فیجیلو از احتمال حذف دلار و یورو و استفاده از ارزهای ملی دو کشور در مبادلات دوجانبه خبر داد.
لیونسف ادامه داد: مذاکرات دو کشور برای حذف دلار و یورو و جایگزین کردن آن با ارزهای ملی روسیه و مجارستان بزودی آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: از جمله مزایای این اقدام کاهش مخاطرات مرتبط با مبادلات ارزی به دلار و یورو در تجارت دوجانبه بین دو کشور است.
بخش‌های بانکداری،‌گردشگری و همچنین حوزه انرژی نیز از جمله اصلی‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری مشترک روسیه و مجارستان محسوب شده و می‌توانند از این مساله سود ببرند.
این مقام روس همچنین از احتمال تشکیل یک شرکت هواپیمایی مشترک بین روسیه و مجارستان خبر داد.
وی تاکید کرد: با آغاز مبادله بر اساس ارزهای ملی دو کشور در سه حوزه مذکور استفاده از این روش می‌تواند به دیگر بخش‌های مبادلاتی بین روسیه و مجارستان گسترش یابد. این اقدام می تواند هزینه‌های ناشی از مبادلات ارزی به دلار و یورو را حذف کند.
این مقام روس ادامه داد: فدراسیون روسیه به شکل گرفتن چنین نظام‌های پرداختی علاقمند است و به شدت در سطوح بالای دولتی روسیه از تشکیل آنها حمایت می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا