در شورای اداری شهرستان اهر مطرح شد؛

آگاه سازی و هوشیاری مردم نسبت به خطرات نفوذ دشمنان ضروری است

آگاه سازی و هوشیاری مردم نسبت به خطرات نفوذ دشمنان ضروری است

اهر - امام جمعه شهرستان اهر گفت: آمریکایی‌ها از هر طریقی به نفوذ به ایران هستند و در این میان نفوذ فرهنگی آمریکایی‌ها بسیار پر خطرتر از سیاسی و اقتصادی است.

راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان فرصتی بود برای ملت و مسوولان کشورمان تا انزجار و نفرت خود را از توطئه ها و دشمنی های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نشان دهند و اعلام کنند که هیچ گاه در مقابل این توطئه ها و دسیسه ها تسلیم نخواهند شد.

شهرستان اهر در آذربایجان شرقی نیز در این روز شاهد خلق حماسه حضور دیگری از مردم همیشه در صحنه این منطقه بود، موضوعی که یک روز پس از این حماسه آفرینی و در سخنان مسوولان این شهرستان در جلسه شورای اداری شهرستان اهر مورد توجه بود و علاوه بر آن در خصوص دیگر موضوعات و مسایل این شهرستان نیز بحث و بررسی شد.

آگاه سازی و هوشیاری مردم نسبت به خطرات نفوذ دشمنان بسار مهم است

در همین راستان امام جمعه اهر ظهر پنجشنبه در سومین جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: حضور عظیم ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان بیشتر جنبه دشمن شکنی داشته و همچنین از نفوذ بیگانگان مانند آمریکا جلوگیری می شود.

آیت الله جواد حاجی زاده با بیان اینکه هر موقع برای اسلام حیثیت و آبرو مطرح می شود، مردم ما در تمامی عرصه ها حضور می یابند، افزود: مقاومت و ایستادگی ملت ما الگویی مناسب برای مسلمانان جهان است.

وی عامل هوشیاری مردم از توطئه های دشمنان استکباری را وجود مقام معظم رهبری دانست، بیان کرد: دوست شناسی و دشمن شناسی به عنوان دو اصل مهم در جمهوری اسلامی بیشتر قابل توجه بوده و مردم از تمامی حیله های دشمنان آگاهی کاملی دارند.

امام جمعه شهرستان اهر با بیان اینکه هدف آمریکایی ها نفوذ به ایران از طریق مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است ولی با روشنگری رهبر معظم انقلاب و آگاهی راه نفوذ بسته می شود، تصریح کرد: نفوذ فرهنگی بسیار پر خطرتر از سیاسی و اقتصادی است.

آیت الله حاجی زاده گفت: آگاه سازی و هوشیاری مردم نسبت به خطرات نفوذ دشمنان بسار مهم است چرا که چنین رخدادی در صورت بروز با قتل، غارت همراه خواهد بود و باید در این خصوص مردم بیشتر به فرامین رهبری توجه کنند تا خدای نکرده کسی جرات طمع ورزی به کشور را نکند.

افتتاح کارخانه کنسانتره معدن مس انجرد اهر تا پایان سال جاری

رئیس شورای اداری شهرستان اهر نیز در این جلسه از افتتاح کارخانه کنسانتره معدن مس انجرد اهر تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: آخرین دستگاه های این معدن از کشورهای خارجی درحال انتقال است و باید توجه داشت پروژه های همانند معدن مس انجرد با مشکلات پیرامونی مواجه شده است.

سید محمد عابدی با بیان اینکه کارخانه کنسانتره مس اهر بیش از ۹۵ درصد رشد فیزیکی دارد، تصریح کرد: برای افتتاح معدن مس انجرد از طرف روستاهای اطراف مشکل ایجاد می شود.

وی همچنین از افتتاح کارخانه کنسانتره معدن مس انجرد اهر تا پایان سال جاری خبر داد، گفت: آخرین دستگاه های این معدن از کشورهای خارجی درحال انتقال است و با افتتاح این معدن برای اقشار مختلف شهرستان اهر شغل پایدار ایجاد می شود.

فرماندار شهرستان اهر به تولید کاتد مس برای اولین بار در معدن مزرعه نیز اشاره کرد، اظهار داشت: رگه های مس در معدن مس مزرعه به اتمام رسیده و برای فرآوری بیشتر طبق برنامه ریزی های انجام شده برای نخستین کاتد مس در معدن مزرعه تولید می شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر یادآور شد: همچنین کارخانه آهک هیداراته در محدوده غنی از آهک مستقر شده و محل این کارخانه بیش از ۷۰ درصد آهک ذخیره دارد، با وجود این معدن گسترده باطله های آهک بسیار کمتر از حد معمول خواهد بود.

وی خشکسالی و بی آبی را یکی اساسی ترین مشکلات و معضلات شهرستان اهر ذکر کرد و گفت: ۴۰ درصد آب های شهرستان در کانال های پایین دست به دلیل فرسوده و روباز بودن هدر می رود.

عابدی، همچنین اضافه گرد: متاسفانه برخی از کشاورزان بدون داشتن حق آبه، برداشت های غیرمجاز از آب می کنند، بایستی برای جلوگیری از سرقت آب انهار را پوشش گرفته و یا لوله گذاری می شود.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با تاکید بر اینکه مردم در بازگرداندن مطالبات بانک ها کم لطفی می کنند، خاطرنشان کرد: در صورت عدم پرداخت اقساط بانک ها حقوق سایر شهروندان ضایع شده و با جابجایی حساب یارانه نقدی از بانکی به بانک دیگر، یارانه فرد بطور کامل قطع می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا