جنگ پیش بینی ها از بهای طلا

جنگ پیش بینی ها از بهای طلا

برای دومین هفته متوالی سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کردند که قیمت طلا در هفته آینده با کاهش روبرو خواهد شد و در مقابل تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند که قیمت طلا با افزایش همراه خواهد بود.

 

به نقل از کیتکونیوز، هفته گذشته ۵۶ درصد سرمایه گذاران پیش بینی کردند که قیمت طلا کاهش روبرو خواهد شد. ۶۰ درصد تحلیلگران اقتصادی نیز اعلام کرده بودند که قیمت طلا با افزایش همراه خواهد شد.
بر اساس این گزارش ۲۰ تحلیلگر اقتصادی در نظرسنجی این هفته شرکت کرده اند که ۱۲ نفر معادل ۶۰ درصد اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد. ۵ نفر معادل ۲۵ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۳ نفر دیگر معادل ۱۵ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نخواهد شد.
در نظرسنجی آنلاین کیتکو ۱۰۷۰ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۶۲۲ نفر معادل ۵۸ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده اند، ۳۵۴ نفر معادل ۳۳ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد و ۹۴ نفر معادل ۹ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نخواهد شد.
از اواسط ماه مِی تاکنون تحلیلگران اقتصادی در ۷۵ درصد نظرسنجی ها روند قیمت طلا را درست پیش بینی کرده اند و این رقم برای سرمایه گذاران بین المللی به ۶۱ درصد رسیده است.
قیمت طلا از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۹ نوامبر بیش از ۱۶۰ دلار کاهش داشته است. به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی، قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر فشار شدید ناشی از فروش سرمایه گذاران بین المللی با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.
گروهی از تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند که سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده ۱۱۸۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا ۱۱۸۵ دلار افزایش خواهد یافت.
به نظر می رسد برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در اواسط دسامبر و روشن شدن وضعیت نرخ بهره تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.
فعالان بازارهای بین المللی معتقدند که در صورت کاهش بیشتر قیمت طلا در روزهای آینده بهترین فرصت ممکن برای خرید فراهم خواهد شد و سرمایه گذاران می توانند برای کسب سود بیشتر، اقدام به خرید کنند.

 



 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا