گزارش روز؛

بازار کم عمق با نوسانات مثبت در برخی گروه ها

بازار کم عمق با نوسانات مثبت در برخی گروه ها

بازار در اکثر گروه ها کم عمق و با نوسانات مثبت برخی سهام مواجه بود به طور مثال و در گروه خودرویی نمادهای خنصیر و خفناور همچنان مورد اقبال نوسان گیرها قرار داشتند و در حالی با صف خرید به کار خود پایان دادند که سایر هم گروهی ها کم حجم و متعادل دنبال شدند.

 

بازار در اکثر گروه ها کم عمق و با نوسانات مثبت برخی سهام مواجه بود به طور مثال و در گروه خودرویی نمادهای خنصیر و خفناور همچنان مورد اقبال نوسان گیرها قرار داشتند و در حالی با صف خرید به کار خود پایان دادند که سایر هم گروهی ها کم حجم و متعادل دنبال شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، افزایش تقاضا در گروه حمل و نقل روندی افزایشی داشت تا جایی که نماد حتاید صف خرید شد و مابقی هم گروهی ها اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند در این میان نماد حکشتی صف فروش و نماد حریل با معاملاتی پرحجم و صف خرید به کار خود پایان داد، معامله بلوکی آن نیز در قیمت پایه 1425 ریال انجام شد.

گروه بانکی در ادامه غیاب چند ماه نمادهای وبملت، وتجارت و وبصادر همچنان کم فروغ، کم حجم و منفی دنبال شدند در این بین معاملات پرتقاضا و تشکیل صف خرید نماد کوثر چشم نوازی می کرد. گروه های بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری اکثرا متعادل بودند و تنها نمادهای ولغدر، اتکام، وتوصا و وساپا مثبت و پرتقاضا تر از سایرین دنبال شدند همچنین لایحه بودجه ۱۰۸۴ هزار میلیارد تومانی سال آینده بر اساس نفت ۵۵ دلاری و نرخ ارز ۳۳۰۰ تومانی به مجلس ارائه شد.

اکثر نمادهای گروه های فلزی و معدنی معاملاتی متعادل با گرایشی مثبت داشتند در این میان نمادهای کیمیا، کگل، فلوله، ذوب، ارفع، فخاس و فجر از اقبال بیشتری برخوردار بودند. شرکت فرآوری مواد معدنی ایران با 78 درصد تعدیل مثبت نسبت به پیش بینی قبلی مبلغ 783 ریال سود برای سال 95 و شرکت باما با 35 درصد تعدیل مثبت نسبت به پیش بینی قبلی مبلغ 793 ریال سود برای سال 95 پیش بینی و اعلام کردند این در حالی است که مابقی گروه رویی نیز طبق انتظار مجددا تعدیل مثبت اعلام کردند تا افزایش قیمت های جهانی محصولات را به خوبی در افزایش سودآوری شرکت های مذکور نمایان سازند.

گروه شیمیایی برخلاف روزهای گذشته معاملاتی متعادل و اکثرا منفی داشتند در این میان نماد شخارک پس از عرضه صف خرید همچنان پرتقاضا دنبال شد در این بین فروش های پرحجم حقوقی قابل توجه بود نمادهای زاگرس، مارون و شپمچا و شکربن پرتقاضا و مثبت تر از سایرین پیگیری شدند در آنسو و در گروه های پالایشگاهی و روانکارها معاملاتی اکثرا متعادل و منفی را مشاهده کردیم.

افزایش تقاضا در گروه ماشین آلات و تجهیزات موجب تشکیل صف های خرید نمادهای لسرما و تمحرکه و معاملات مثبت مابقی هم گروهی شد اما با گذشت زمان و افزایش عرضه ها در نهایت اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند. نماد وهور پس از ارائه اطلاعات پیش بینی سود که با کاهش 3 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال 95 مواجه بود با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و دادوستدهای پرحجم و جمع آوری مکرر صف فروش نماد فاذر پس از اصلاح مناسب سهم قابل تامل بود این در حالی است که سطوح 380و 350 تومان به عنوان سطوح حمایتی محکم پیش روی آن محسوب می شود.

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا متعادل دنبال شدند در این بین نمادهای ثاباد، ثعمرا، ثشاهد، سصوفی، سشرق و سفانو از اقبال بیشتر و نمادهای ثازن، ساراب، ثمسکن، وتوس، سفار، سبهان، سرود و سکرد از فشار فروش بیشتر و در نتیجه معاملاتی منفی تر برخوردار بودند. نماد ثباغ پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 400 ریالی با رشد حدود 7.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت همچنین نماد آ س پ جهت برگزاری مجمع سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد.

در شروع بازار شاهد افزایش تقاضا در گروه بنیادی محور دارویی بودیم که با توجه به شناوری پایین اکثر نمادهای این گروه، با حجم کمی از معاملات به صف خرید رسیدند موضوعی که با توجه به گزارشات دوره ای مناسب و مثبت گروه مذکور امری قابل قبول بود.

نماد قثابت با توجه به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی سالیانه با افت حدود 3.8 درصدی و بانک خاورمیانه با توجه به ارائه اطلاعات پیش بینی سود متعادل مورد بازگشایی قرار گرفتند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر معاملات مثبت نمادهای وغدیر و فولاد با رشد اندک حدود 3.28 واحدی به ارتفاع 80062 رسید که در این بین نمادهای شبندر و شتران بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا