شاخص فرابورس ایران روند صعودی در پیش گرفت؛

بالاترین ارتفاع آیفکس از آغاز آذرماه

بالاترین ارتفاع آیفکس از آغاز آذرماه

امروز 45 درصد از ارزش کل معاملات بازارهای فرابورس به اوراق با درآمد ثابت تعلق گرفت که بیش از 671 هزار ورقه به ارزش 617 میلیارد ریال در آن دادوستد شد.

 

 

 

شاخص کل فرابورس امروز رشد چشم‌گیری را تجربه کرد و با 8 واحد افزایش به ارتفاع بیش از 838 واحدی رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از  فرابورس ایران، رشد امروز شاخص کل در حالی صورت گرفت که نمادهای «مارون» و «زاگرس» تا سقف 5.4 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس به نام خود ثبت کردند و در مقابل نمادهای معاملاتی «ودی»، «کتوکا» و «وگستر» تا 3.7 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

 

در معاملات یکشنبه 14 آذرماه همچنین بیش از 268 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 370 میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس ایران دست به دست شد که این میزان معامله در 17 هزار و 669 دفعه صورت گرفت.

 

در بازار سهام نیز 227 میلیون ورقه به ارزش 821 میلیارد ریال در 12 هزار و 910 نوبت معاملاتی مورد دادوستد قرار گرفت که بالاترین حجم معاملاتی در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه به نماد «حریل» با دادوستد بیش از 22 میلیون سهم به ارزش 32 میلیارد ریال و بیشترین ارزش معاملات به نماد «کیمیا» با نقل و انتقال چهار میلیون سهم به ارزش 44.7 میلیارد ریال تعلق گرفت.

 

امروز همچنین درحالی نمادهای معاملاتی شرکت‌ شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه «ثباغ» و شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور «وهور» به تابلو معاملات بازگشتند که نماد معاملاتی شرکت آ س پ «آ س پ» به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، متوقف شد.

 

همچنین در بازار اوراق تسهیلات مسکن افزون بر 50 هزار ورقه با ارزش نزدیک به 38 میلیارد ریال معامله شد که این اوراق در بازه قیمتی 714 تا 755 هزار ریال قرار داشتند.

 

امروز 45 درصد از ارزش کل معاملات بازارهای فرابورس به اوراق با درآمد ثابت تعلق گرفت که بیش از 671 هزار ورقه به ارزش 617 میلیارد ریال در آن دادوستد شد.

 

در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز پنج میلیون ورقه به ارزش 65 میلیارد ریال دادوستد شد که صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان ETFها به ثبت رساند. در این صندوق تعداد 3 میلیون ورقه به ارزش بیش از 37 میلیارد ریال معامله شد.

 

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا