رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا تاکید کرد؛

تجار ایرانی رویکرد متفاوتی برای کار اقتصادی با ایتالیا اتخاذ کنند

تجار ایرانی رویکرد متفاوتی برای کار اقتصادی با ایتالیا اتخاذ کنند

اردبیل - رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا تاکید کرد که تجار، بازرگانان و حتی تولیدکنندگان کشورمان برای کار و همکاری‌های اقتصادی با ایتالیا باید رویکرد متفاوتی را در نظر بگیرند.

محمد رازی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع تجار و بازرگانان و نشست توسعه صادراتی و بازرگانی استان اردبیل افزود: ایتالیا کشور پیشرفته و صاحب تکنولوژی است، بنابراین در زمینه واردات هم می تواند شریک تجاری بسیار مناسبی برای تجار و بازرگانان ایرانی باشد.

وی در تشریح این رویکرد متفاوت ادامه داد: نباید صرف صادرات را در نظر گرفت، بلکه تجار می توانند با واردات تکنولوژی به روز شرکت های ایتالیایی باعث ارتقا محصولات تولیدی داخلی شوند و به راحتی این محصولات کیفی را در بازارهای بین المللی به فروش برسانند.

رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا تصریح کرد: علاوه بر این تولیدکنندگان ایرانی می توانند با مواد خام و نیروی کار ماهر و ارزان ایرانی از تکنولوژی این کشور در تولید محصول نهایی قابل رقابت در بازارهای جهانی استفاده کرده و تحت برند یا لیسانس ایتالیا در بازار کشورهای دیگر عرضه کنند.

وی از دیگر همکاری های اقتصادی با ایتالیا را جذب سرمایه گذاران این کشور عنوان کرد و بیان داشت: این مهم در زمانی که تولید با رکود مواجه شده بسیار می تواند تاثیرگذار باشد.

رازی تاکید کرد: یکی از دلایل رکود اقتصادی بویژه در بخش تولید کشور طی سال های اخیر کمبود سرمایه بوده که با جذب سرمایه گذاران ایتالیایی می توان چرخه اقتصادی کشور را تسریع بخشید.

وی ایتالیا را سومین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا برشمرد و عنوان کرد: این کشور با جمعیت ۶۱ میلیون نفری می تواند به بازار خوبی نیز برای اقلام صادراتی ایران تبدیل شود.

رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا فرآورده های معدنی، پوست و چرم، تولیدات شیمیایی، خشکبار، فرش، محصولات پتروشیمی و... را از مهمترین اقلام صادراتی کشورمان به ایتالیا در شرایط کنونی برشمرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا