مدیرعامل بانک صنعت ومعدن:

واحدهای تولیدی و صنعتی در 8ماه بیش از 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

واحدهای تولیدی و صنعتی در 8ماه بیش از 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

تهران- ایرنا- مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: براساس طرح رونق تولید، بیش از 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک بین واحدهای تولیدی و صنعتی در هشت ماه امسال توزیع شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، در دوره فروردین تا آبان ماه امسال در قالب طرح رونق تولید 12 هزار و 660 میلیارد ریال تسهیلات به 956 واحد صنعتی نیمه ‏تمام پرداخت شد.
«علی‏ اشرف افخمی» با اعلام این خبر، افزود: بانک صنعت و معدن در تامین مالی واحدهای صنعتی در قالب طرح رونق تولید، رتبه سوم را در بین بانک‏ های کشور کسب کرده است.
وی گشایش 400 میلیون دلار خط اعتباری از طریق اگزیم بانک هند، 100 میلیون یورو از طریق اگزیم بانک کره جنوبی و 100 میلیون یورو از طریق بانک فرانسوی پس از برجام توسط بانک صنعت و معدن را یادآورشد و گفت: بانک صنعت و معدن در کمتر از دو ماه پس از برداشته ‎‏شدن تحریم‏ ها به عنوان یکی از نخستین بانک‏ های ایرانی موفق به کسب بالاترین رتبه اعتباری ممکن در کشور (BB-) از موسسه رتبه ‏بندی مستقل* در فضای پسا برجام شد.
مدیرعامل بانک صنعت ومعدن گفت: اکنون طرح‏ هایی شامل «پتروشیمی مسجد سلیمان، پتروشیمی ایلام، شیمیایی صدف عسلویه، فولاد روهینا، فولاد ازنا، فولاد مادکوش و هفت طرح فولادی نی ریز، قائن، شادگان، میانه، بافت، سبزوار و سپیددشت» با تسهیلات این بانک در حال اجرا هستند.
افخمی افزود: طرح ‏های نیروگاهی از جمله ماهتاب کهنوج، ماهتاب کاسپین، نیروگاه کرمانیان، برق خوزستان و گسترش انرژی نوآتیه و طرح‏های آب شیرین‏کن شایا در بندرعباس و سازه سازان و مهندسی توسعه آب آسیا در هرمزگان با تامین مالی این بانک در حال اجراست.
به گفته وی، سال گذشته 120 طرح با اعتبار 12 هزار و 454 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و با آغاز به کار این واحدها برای 12 هزار و 55 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال 1395 اعطای تسهیلات به میزان 160 هزار میلیارد ریال برای 10 هزار واحد صنایع کوچک و متوسط که تولید آنها کمتر از ظرفیت و یا متوقف شده بودند، ارایه شد.
طبق برخی آمارهای اعلام شده از سوی این وزارتخانه، در هشت ماهه امسال 110 هزار میلیارد ریال بین 16 هزار واحد صنعتی توزیع شده است.
* (Capital Intelligence )
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا