وزیر امور خارجه:

تمدید تحریم‌ها در سنای آمریکا اثر اجرائی ندارد

تمدید تحریم‌ها در سنای آمریکا اثر اجرائی ندارد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه می‌گوید تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران در‌آمریکا اثر اجرائی ندارد.

 

نمایندگان مجلس سنای ایالات متحده آمریکا روز پنجشنه ۱۱ آذر ماه طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران را تصویب کردند. این طرح هم‌اکنون باید برای تبدیل شدن به قانون به امضای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که به هند سفر کرده است، روز شنبه ۱۳ آذر ماه در فرودگاه «ایندرا گاندی» دهلی نو در واکنش به تمدید تحریم ها علیه ایران گفت: همانطور که در گذشته مقامات آمریکایی موظف بودند اجرای تحریم‌ها را متوقف کنند اکنون هم اجرا متوقف است و شرایط  برای کشورهای ثالث تفاوتی ندارد.

ظریف افزود: کاری که کنگره آمریکا کرده است در صورتی که به امضای رئیس جمهور آمریکا هم برسد اثر اجرایی ندارد. وی با بیان اینکه آمریکا برخلاف تعهدات خودش عمل می‌کند گفت: تمدید تحریم‌ها ضد ایران از نظر جامعه بین‌المللی بی اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد.

وزیر امور خارجه ایران در پایان گفت: ما نیازی نداریم که با مقامات هند، چین و ژاپن درباره این اقدام آمریکا وارد گفتگو شویم. کار آفرینان این سه کشور تمایل دارند در ایران سرمایه گذاری کنند و این تصمیم آمریکا اثری بر سرمایه گذاری این کشورها در ایران ندارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا