گزارش روز؛

پتروپالایشی ها به تعادل رسیدند

پتروپالایشی ها به تعادل رسیدند

بازار طبق انتظار در اکثر گروه ها منفی دنبال شد در این بین گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها با توجه به رشد قیمت های جهانی نفت، پرتقاضا و مثبت شروع شدند اما با گذشت زمان و علیرغم عدم رشد در هفته های گذشته، و با وجود قرار داشتن در سطوح حمایتی و حتی جذاب برای کوتاه مدتی ها با افزایش عرضه ها توسط سهامداران عمده مواجه شدند و خیلی زود به تعادل رسیدند.

 

در شروع بازار منفی امروز، خنصیر تنها نماد مثبت گروه خودرویی بود و مابقی هم گروهی ها با افت قیمتی و صف فروش دنبال شدند اما در ادامه نماد خفناور نیز به صف خرید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آّبان، در گروه حمل و نقل نیز که اکثرا منفی سپری شدند، نماد حفارس معاملات مثبتی را تجربه کرد همچنین دادوستدهای پرحجم حدود 20 میلیون سهمی نماد حریل و احتمالا ادامه فروش های پرحجم حقیقی سهامدار عمده قابل توجه بود.

در پایان معاملات نماد شرکت سازه پویش جهت برگزاری مجامع فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره و عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص اصلاح اساسنامه متوقف خواهد شد.

شرکت کشتی سازی صنایع سنگین هیوندای کره جنوبی به دنبال امضای قراردادی با ایران برای فروش ۱۰ فروند کشتی به این کشور است. بر اساس این قرارداد که ارزش آن 650 میلیون دلار تخمین زده شده، شرکت هیوندای 4 کشتی کانتینری 14400 تنی و 6 تانکر 50 هزار تنی خواهد ساخت. تحویل این کشتی ها از سه ماهه سوم سال 2018 آغاز خواهد شد.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری همسو با جو منفی بازار اکثرا منفی بودند و تنها نمادهای وغدیر و وصندوق به دلیل رشد زیر مجوعه ها با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه بودند. در پایان معاملات نیز نماد بیمه پارسیان جهت برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد. وزیر امور خارجه انگلیس با تاکید بر این‌که برجام در مسیر درستی رو به جلو قرار دارد، گفت: تلاش برای برقراری روابط جدید اقتصادی با ایران در صدر سیاست‌های لندن در آسیا قرار دارد.

درگروه های فلزی و معدنی، به دلیل افت قیمت های جهانی فلزات پایه اکثرا منفی و صف فروش بودند، نمادهای گروه روی همانند کاما، فسرب،کروی، فاسمین و فرآور برای تعدیل پیش بینی درآمد به جمع نمادهای متوقف بازار پیوستند. همچنین نماد فجر تحت تاثیر گره معاملاتی با افت حدود 14 درصدی مواجه شده و متعادل به کار خود پایان داد. در گروه های مذکور کدما و کشرق معاملاتی مثبت اما کم حجم داشتند. مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران گفت: 220 هزار تن محصول در هفت ماه ابتدایی امسال در این مجموعه فروخته شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 23 درصد افزایش یافته است.

بازار طبق انتظار در اکثر گروه ها منفی دنبال شد در این بین گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها با توجه به رشد قیمت های جهانی نفت، پرتقاضا و مثبت شروع شدند اما با گذشت زمان و علیرغم عدم رشد در هفته های گذشته، و با وجود قرار داشتن در سطوح حمایتی و حتی جذاب برای کوتاه مدتی ها با افزایش عرضه ها توسط سهامداران عمده مواجه شدند و خیلی زود به تعادل رسیدند. نماد زاگرس پس از ارائه اطلاعات پیش بینی سود و اعلام تعدیل مثبت 41درصدی عمدتا به دلیل افزایش مبلغ فروش با رشد حدود 5 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت.

درگروه های ساختمانی و سیمانی نمادهای ثامان، وتوس، وآذر، سشرق، سبجنو، سخزر، سصوفی، ساراب و سفانو مثبت و مابقی منفی به کار خود پایان دادند.

گروه های غذایی و قندی نیز همسو با جو منفی بازار اکثرا منفی پیگیری شدند در این میان شاهد ادامه صف خرید نماد غپینو و معاملات مثبت نماد غمینو بودیم.

در گروه دارویی نمادهای دفرا، دشیمی، دعبید و دیران مثبت و صف خرید و سایر هم گروهی ها منفی اما کم حجم به کار خود پایان دادند همچنین نماد روز دارو پس از برگزاری مجمع فوق العاده مبنی بر تصویب و اعمال افزایش سرمایه 200 درصدی (136 درصد از محل مطالبات و آورده نقدی و 64 درصد از محل سود انباشته) با رشد 11 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز شاخص کل علیرغم افت اکثر نمادها اما متاثر از معاملات مثبت نمادهای وغدیر، شبندر، شپنا و جم با رشد 40 واحدی به ارتفاع 80,058 رسید که در این بین نمادهای خودرو و فملی بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا