برنامه انتخاب سرمایه گذار دو طرح در شورابه های خور و بیابانک

برنامه انتخاب سرمایه گذار دو طرح در شورابه های خور و بیابانک

دنیای معدن - به زودی، مناقصه انتخاب سرمایه گذار برای احداث 2 واحد صنعتی در مجتمع پتاس خور و بیابانک برگزار می شود.

علی علوی نایینی؛ مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک با بیان این مطلب تصریح کرد: طرح های «تولید کلرید کلسیم به ظرفیت 30 هزار تن» و «اکسید منیزیم به ظرفیت 20 هزار تن در سال»، به عنوان اولویت های این مجتمع محسوب می شوند. 

وی یادآور شد: این شرکت در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سال اقتصاد مقاومتی، با مشارکت بخش خصوصی،‌ در مجموع 5 طرح توسعه ای با هدف ایجاد ارزش افزوده محصولات از جمله احداث کارخانه 30 هزار تنی کلرور کلسیم (قابل مصرف در صنایع حفاری نفت)، 20 هزار تنی اکسید منیزیم (قابل مصرف در صنایع نسوز)، 20 هزار تنی سولفات پتاسیم (قابل مصرف در صنایع کشاورزی) با هدف جلوگیری از خروج ارز (ناشی از واردات این محصول استراتژیک)، در دستور کار قرار داده است.
وی در ادامه افزود: از دیگر طرح های توسعه ای این مجتمع، احداث کارخانه 820 هزار تنی سود کاستیک با مشارکت بخش خصوصی- که عملیات اجرایی آن در آیندهای نزدیک آغاز خواهد شد- و نیز احداث کارخانه 10 هزار تنی تولید انواع نمک های خوراکی، دارویی و رژیمی، در منطقه خور و بیابانک است.
علوی نایینی با اشاره به ایجاد طرح گردشگری در منطقه خورو بیابانک، گفت: توجه ویژه دولت تدبیر و امید به صنعت رو به رشد و اشتغال زای گردشگری و شرایط خاص و منحصر به فرد اقلیمی و زمین شناسی مجتمع پتاس، ما را بر آن داشت تا طرح جامع گردشگری مجتمع پتاس خور و بیابانک را با هدف جذب گردشگر تهیه و تدوین کرده و پس از دریافت موافقت مقامات مسئول، اقدامات عملی آن را آغاز کنیم.
وی افزود: اکنون در مرحله دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هستیم و اجرایی شدن این طرح با مشارکت بخش خصوصی، رونق صنعت گردشگری به ویژه ژئوتوریسم را در منطقه فراهم خواهد کرد.
مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک یادآور شد: میزان ذخیره معدن، 450 میلیون مترمکعب شورابه قابل استخراج است که با توجه به ظرفیت تولید 50 هزار تنی کارخانه فرآوری پتاس، عمر معدن حدود 30 سال تخمین زده شده است.
علوی نایینی بیان داشت: پس از گذشت یک سال از روند فروش محصول به صورت برگزاری مزایده عمومی، در هفته گذشته نیز اولین محموله پتاس به میزان 500 تن در بورس کالا به فروش رسید.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا