قائم مقام وزیر صنعت: 750 شرکت در امر صادرات کالا فعالیت دارند

قائم مقام وزیر صنعت: 750 شرکت در امر صادرات کالا فعالیت دارند

شهرکرد - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: 750 شرکت تجاری در ایران فعال و صادرات بالای 10 میلیون دلار کالا به خارج از کشور دارند.

مجتبی خسرو تاج روز شنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر چهارمحال وبختیاری در شهرکرد با بیان اینکه در عرصه بین المللی برای تقویت بخش صادرات غیرنفتی کشور باید تلاش شود، اظهار کرد: در زمینه توانمندسازی، به روز رسانی دانش و آگاهی حرفه ای این شرکت ها برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.
به گفته وی، وجود این تعداد شرکت و بنگاه تجاری در ایران درحالی است که در کشور آلمان یکهزار شرکت و در کشور اتریش 50 هزار شرکت و بنگاه صادراتی فعال است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: رقابتی نبودن یکی از معضلات صادرات کشور است که باید تمامی سازمانها و نهادهای دولتی با بخش خصوصی برای حمایت از صادرات همراهی و عزم ملی ایجاد شود.
خسروتاج ادامه داد: هر استان در کشور و ایران در عرصه بین الملل برای رقابتی شدن باید برای کالا و خدمات خود هویت ایجاد کند.
به گفته وی، تعیین هویت برای استان ها براساس یک ویژگی خاص استان مانند گردشگری، توریسم مذهبی، آبزی پروری، فولاد و محصولات کشاورزی می تواند برنامه ها، اهداف و چشم انداز توسعه ای هر استان را بهبود و جهت دار کند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هم اینک تجارت جهانی پویا و متحول شده و نوع کالا و رشته های صادراتی دائم در حال تغییر و تحول هستند که در بخش کالا و خدمات نیز تجارت ایران باید ساماندهی شود.
طبق گزارش های وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای امسال افزون بر 6 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از کشور انجام شده که حدود 5.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد و تراز تجاری ایران مثبت است.
در این آیین هفت صادرکننده برتر چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده:جهانبخش صفری دهکردی
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا